Implementace flexibilních sloupků jako prvků městského inženýrství
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 3 (STA02013TA03)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2013TA03030747
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Implementation of Flexible Bollards as Elements of Urban Engineering
Anotace anglicky
In connection with the increase in car traffic since the early nineties is increasingly violated Law No. 361/2000 Coll. because of wrong parking. Often such vehicles constitute an obstacle to the horizons and thereby reduce the threat to safety and in particular vulnerable road users (parking close to the crossings, close to bus stops, at the outlet paths, etc.). Abroad is often to strengthen compliance with this ban by using flexible bollards that make up the visual physical barrier to vehicles, but after you place your vehicle and do not deform the solid barrier, which could endanger the case, for example, motorcyclist skidding. In the Czech Republic the use of these elements is missing and the aim is to show the possibility of their use and creation of basic procedures for their installation (deployment, etc.). The main objective of the project is to increase road safety in urban areas and increase the traffic flow, which will be achieved by improving the sight distances by strengthening the ban on the use of flexible regulatory space in the vicinity of intersections and other locations where illegally parked vehicles and shutdown prevents outlook. The main outcome of the project will be certified methodology, which will include findings regarding the possibility of using not only control bollards in the associated transport space, but also in the main traffic area. Here will be used as a supporting element of compliance with traffic rules, thereby improving safety and reducing the need for surveillance for the principles of the police parking and stopping vehicles in places where it will obstruct the sight. The project team consists of workers employed in research and commercial sector who have extensive experience with the implementation of traffic signs and installation of transport facilities.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - vedlejší obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
CEP - další vedlejší obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>30305 - Occupational health<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2013
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 3. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-TA0-TA-U/02:1
Datum dodání záznamu
2. 2. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
3 257 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 106 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 151 tis. Kč