Dynamické řízení lithium-iontových baterií v systémech hybridních elektrických pohonů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 4 (STA02014TA04)
Hlavní účastníci
Honeywell, spol. s r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2014TA04021244
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Dynamic Lithium-ion battery management for hybrid electric vehicles
Anotace anglicky
1) First principle model of high-power lithium-ion cell Model of high-power lithium-ion cell for numerical simulations based on thermodynamic and electrochemical first principles and a full scale battery geometry with spatial distribution of individual variables, validation against experimental data. Completion date: high current density model - end of the 2nd year, model involving cell aging - end of the 3rd year 2) Semi-empirical model of high-power lithium-ion cell Simplified semi-empirical model of high-power lithium-ion cell targeted to the application of the internal state monitoring and its integration to predictive control of a hybrid electric power train validation against experimental data. Completion date: end of the 2nd year 3) Inferential sensor Inferential sensor for monitoring the state of high-power lithium-ion cell - providing an estimate of the internal state capturing an uneven distribution of active materials along with variables providing aggregated description. Inferential sensor will include an early detection of safety problems. Completion date: end of the 3rd year 4) Control strategy for hybrid electric power trains Control strategy for hybrid electric power trains using the prediction capability of the semi-empirical model and outputs from the inferential sensor for planning power flows, which will optimize the battery utilization with respect to the criterion combining mileage minimization and battery amortization. The controller will respect dynamic battery constraints to achieve an effective and safe usage. Completion date: end of the 3rd year 5) Algorithms implementation and validation A prototype implementation of the inferential sensor algorithms and its laboratory validation. Control strategy algorithms will be validated against a hybrid power train simulator. Completion date: end of the project in the 4th year
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - vedlejší obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
CEP - další vedlejší obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu přispělo k cílům programu novými výsledky vhodnými k okamžitému uplatnění v oblasti elektromobility v mezinárodním měřítku. Projekt významným způsobem převyšuje úroveň projektů v TA ČR a proto jej oponentní komise navrhuje na ocenění.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2014
Ukončení řešení
31. 8. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP18-TA0-TA-U/15:1
Datum dodání záznamu
5. 11. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
22 426 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
13 030 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
9 413 tis. Kč