Přístrojové postupy pro letadla s rotačním křídlem
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 4 (STA02014TA04)
Hlavní účastníci
M plus, spol. s r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2014TA04030221
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Instrument flight procedures for rotary wing aircraft
Anotace anglicky
The purpose of this project is HEMS operation to hospital heliports in adverse meteorological conditions. This goal will be achieved by meeting individual targets in each period in accordance with the scheduled workplan. Helicopter infrastructure to model heliports shall be constructed during the first period. Following works shall be performed beforehand: Determine key technical parameters (airspace characteristics, heliport parameters, legal scope, HEMS helicopters, influence on patients). Construction of arrival, approach, missed approach, and departure procedures using points in space based on GNSS shall follow i.e. design of descend gradients and lateral guidance. This infrastructure shall be optimized during test operations so that it could later be validated. The second period is represented by test operation leading to validation for specific qualified HEMS operators (e.g. ALFA helicopters). By terminating test operation we understand the phase of theoretical and practical verification of construction of the subsystem of instrument procedures and creation of controlled zone oudside the airport for model heliports. Afterwards we will be able to determine applicability of instrument flight procedures in congested areas, set limitation for operations/minimum values, which shall - in the final period of this project - lead us towards creation and implementation of certified methodology for helicopter operations to HEMS heliports in congested areas.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
CEP - vedlejší obor
JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření
CEP - další vedlejší obor
FI - Traumatologie a ortopedie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20202 - Communication engineering and systems<br>20203 - Telecommunications<br>20304 - Aerospace engineering<br>30211 - Orthopaedics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Oponentní komise konstatovala, že projekt uspěl podle zadání. Plánovaná metodika nebyla do konce projektu certifikována. Projekt značným způsobem posunul možnost v budoucnu létat lety podle pravidel IFR na heliporty, které jsou nyní schváleny pouze pro provoz VFR.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2014
Ukončení řešení
31. 12. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP18-TA0-TA-U/15:1
Datum dodání záznamu
5. 11. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
5 345 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 305 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 040 tis. Kč