Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA04031817

Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2014TA04031817

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Increasing the efficiency of the ducted fan for small aircraft

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to increase the efficiency of the innovative propulsive unit for small airplanes. The innovation of the propulsive unit that is currently beeing developed is in replacing the standard propeller with a fan stage installed in an air duct inside the fuselage of the airplane. The complete propulsive unit consists of an inlet channel, fan stage with a stator stage and a piston engine run by a rotor, outlet channel with a cooling by-pass and a nozzle. Because of the subsonic flow inside the propulsive unit it is impossible to design individual parts of such a complex device independently, it is necessary to use the iterative algorithms, which will take them into consideration. In spite of the detailed development, only after the extented development and functional experiments on the real device and in real operating conditions (e.g. test of the propulsive unit in a real fuselage in a wind tunnel) it was possible to evaluate the efficiency of the set and define activities to increase the efficiency. The goal of the project, based on the experience gained in tests of the functional sample, is to increase the efficiency of the individual parts of the propulsive unit and the total efficiency in order to maximally shorten the time between the test flights of the prototype and the repeated production of the aiplane. It is especially: - optimization of the inlet channel in order to obtain maximum uniformity of the flow field in front of the fan stage, minimize losses in the total pressure and minimize drag of the airplane - design of the blading geometry respecting the influence of the flow field at the output from the inlet channel, the pressure loss in the back of the fan and the real parameters of the drive unit - test the applicability of the drive unit with better installement parameters and higher reliability - optimize the shape of te outlet channel, especially the shape of the cooling by-pass, in order to better use the waste heat

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • CEP - další vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20301 - Mechanical engineering<br>20304 - Aerospace engineering<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Oponentní komise se shodla, že nebylo splněno zadání, a to z důvodu nedosažení všech deklarovaných výsledků, Smlouva však byla dodržena. Oponentní komise konstatovala, že výsledku druhu F - užitný vzor bylo dosaženo pouze věcně, nikoliv v souladu s platnou Metodikou hodnocení výsledků výzkumných organizací a hodnocení výsledků ukončených programů. Je předpoklad udělení Užitného vzoru. Příjemce doložil požadovaný dokument a stanovisko bylo změněno na "Uspěl podle zadání".

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2014

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-TA0-TA-U/04:1

  • Datum dodání záznamu

    15. 8. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    15 315 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 941 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    5 374 tis. Kč