Analýza dopadů aplikace Směrnice Evropského Parlamentu a Rady 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrasktruktury na pozemní komunikace v ČR mimo síť TEN-T.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy BETA
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
AF-CITYPLAN s.r.o.
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
201402049
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analysis of the impacts of the application of Directvie of The European Parlament and Council 2008/96/ES about road infrastructure safety management on the roads in Czech republic outside the TEN-T network.
Anotace anglicky
The task is focused on the road safety improvement on the high risk roads outside European road nerwork. The cost and effects of extended duty to follow regulation 2008/96/ES on the lower class road network nearly 50 000 km long has to be carefully evaluated. This roads are more risky due to lower safety standards and not divided traffic. The tools of European Directive for road safety management are very effective, inspections, black spot treatments and application of countermeasures have to be applied with the sense of traffic volumes, permitted speed and road importance, including the focus on the vulnerable road users. Simple comparison of the lenght of road classes and number of killed in the road accidents gives the priority to improve the safety of first class roads others then TEN-T. The effectivity is roughly 2,8 time higher, than on divided motorways, 4.8 time higher than on secondary roads and 12,5 time higher, than on tertiary roads. Main identified targets are: - decrease of road accident number and killed and seriously injured on the road network as a whole; - general increase of the road safety level; - detail analysis of the cost for road owner by adoption of traffic management tools in practise; - identification of important road safety deficits and their elimination related to class of road, priorization related to B/C ratio and safety potential of roads - presentation of safety level/deficits on road network including activities prepared and effects reached.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
CEP - vedlejší obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
30305 - Occupational health<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
31. 8. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
29. 2. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-TA0-TB-U/07:1
Datum dodání záznamu
6. 10. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 600 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 600 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč