Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zvýšení samovysvětlitelnosti pozemních komunikací pomocí optimalizace směrových návrhových prvků

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy BETA

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

  • Druh soutěže

    VZ - Veřejná zakázka

  • Číslo smlouvy

    201402020

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Improvement of road self-explaining performance through horizontal alignment optimization

  • Anotace anglicky

    Consistent road horizontal alignment is one of novel approaches to safe road design, however currently it is rather a virtual concept. In order to be able to apply in in practice, the amount of consistency needs to be quantified - this is the objective of the proposed project. The project will develop the backround tools which are necessary for practiacl realization of consistent road concept. It will contribute to road safety improvement through reducing the speed and socio-economical losses. In the project position and inertial data of large vehicle fleet from the whole Czech Republic will be used in order to develop a national speed model. It will be used to identify which road sections are acceptable in terms of consistent driving and which are not. This identification enables, among others, to focus road safety treatments only on unsafe curves. Compared to costly road section treatments, such local treatment will be more cost-effective. The project objectives will be reached through several partial objectives in the following project parts: Part 1: Data collection, methodology preparation (08-12/2014) - data collection, preparation for analysis, preparation of analysis methodology. Part 2 - Data analysis, identification of critical spots (01-07/2015) - segmentation of road network, assignment of road accident data, evaluation of consistency, identification of critical spots. Part 3 - Preparation of guidelines (08-12/2015) - summarization of methodology, preparation of guidelines Part 4 - Finalization of final outputs (01-07/2016) - development of web map portal and specialized map, finalization of guidelines and review, certification of guidelines.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>50702 - Urban studies (planning and development)<br>50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Komise doporučuje administrativní uzavření projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 8. 2014

  • Ukončení řešení

    31. 7. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 2. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-TA0-TB-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    4. 9. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 811 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 811 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč