Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TD020230

MATURITA EFEKTIVNÍ A SOCIÁLNĚ SPRAVEDLIVÁ

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního výzkumu a experimentálního vývoje OMEGA

  • Veřejná soutěž

    OMEGA 2 (STA02014O0004)

  • Hlavní účastníci

    Institut VŠFS, z.ú.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2013TD020230

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Towards efficient and fair secondary-school-leaving examination

  • Anotace anglicky

    The project aims to: 1. Develop methodology of the implementation of study aptitude tests to be used as part of the common module of the secondary-school-leaving examination. The methodology will include a) the specification of the test; b) logistics of its administration, processing and evaluation of results; c) piloting its application, and d) guidelines for the use of its results for the main users. The deadline: 12/2015. 2. Identification of main factors determining accessibility of tertiary education for various groups of secondary-school-leavers, assessing the potential for reducing the effect of socio-economic background on the transition between secondary and tertiary education. Analytical study focusing on a) diversification of the Czech secondary school system and its effects on higher education aspirations and disposition to succeed in the transition between secondary and tertiary education; b) social and cultural factors predicting the results in secondary-school-leaving examination; c) social and cultural factors predicting success in the transition between secondary and tertiary education; d) the potential of the study aptitude tests to reduce the effects of socio-economic background on the results in secondary-school-leaving examination and the success in the transition between secondary and tertiary education. The deadline: 12/2015. Three interim reports will be presented: a) Diversification of the Czech secondary schools system and its effects on accessibility of higher education. The deadline: 8/2014. b) Objective and subjective factors predicting the results of the common module of the secondary-school-leaving examination. The deadline: 12/2014 c) Factors predicting motivations and aspirations of secondary school students to attain tertiary education. The deadline: 3/2015

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-TA0-TD-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    12. 7. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 402 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 720 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    682 tis. Kč