Inteligentní veřejná doprava s využitím V2X
Cíle projektu
Cílem je vyvinout komunikační jednotky pro vozidlo a dopravní infrastrukturu. Tyto jednotky budou založeny na kombinaci komunikačních rozhraní V2X a mobilního připojení LTE. Součástí vývoje je i implementace firmware, zejména komunikačního stacku ETSI. Pro dálkové propojení vozidel s infrastrukturou bude využit centrální komunikační server, pro lokální komunikaci to bude V2X. Vyvinutý systém pak umožní navrhnout a realizovat nové aplikace, jako je varování před vzájemnou srážkou vozidel a optimální řízení průjezdu prioritních vozů křižovatkou. Tyto aplikace by se bez rychlé a lokální komunikace V2X obtížně realizovaly. Naším cílem je pomocí V2X nabídnout nové aplikace ve veřejné dopravě a IZS, aniž by výrazně vzrostly náklady. Naopak, plánovaná jednotka nahradí několik dosud používaných.
Klíčová slova
V2XLTEcommunication servercolision-warning systemalgorithms for controling the priority of vehicles on crossroads
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON
Veřejná soutěž
EPSILON 3 (STA02017TH030)
Hlavní účastníci
Ing. Ivo Herman, CSc.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TH03010155 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Intelligent public transport using V2X
Anotace anglicky
The goal of this project is to develop communication units for vehicles and for transport intrastructure. These units are based on a combination of V2X and mobile communication LTE. The firmware in the units include also an implementation of V2X stack based on ETSI norms. Remote communication between the vehicle and infrastructure is realized via LTE, local communication is done by V2X. The remote communication is also backed-up by a communication and control server. The developed system enables to design and implement advanced application, such as collision-warning system or optimal control passing of the prioritized vehicles through a crossroad. Using V2X, our goal is to offer new applications in public transport and emergency services, without increasing the cost of the solution.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP21-TA0-TH-U/02:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
14 159 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
8 473 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 686 tis. Kč
Uznané náklady
14 159 tis. Kč
Statní podpora
8 473 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2018 - 31. 12. 2020