Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TH03010155

Inteligentní veřejná doprava s využitím V2X

Cíle projektu

Cílem je vyvinout komunikační jednotky pro vozidlo a dopravní infrastrukturu. Tyto jednotky budou založeny na kombinaci komunikačních rozhraní V2X a mobilního připojení LTE. Součástí vývoje je i implementace firmware, zejména komunikačního stacku ETSI. Pro dálkové propojení vozidel s infrastrukturou bude využit centrální komunikační server, pro lokální komunikaci to bude V2X. Vyvinutý systém pak umožní navrhnout a realizovat nové aplikace, jako je varování před vzájemnou srážkou vozidel a optimální řízení průjezdu prioritních vozů křižovatkou. Tyto aplikace by se bez rychlé a lokální komunikace V2X obtížně realizovaly. Naším cílem je pomocí V2X nabídnout nové aplikace ve veřejné dopravě a IZS, aniž by výrazně vzrostly náklady. Naopak, plánovaná jednotka nahradí několik dosud používaných.

Klíčová slova

V2XLTEcommunication servercolision-warning systemalgorithms for controling the priority of vehicles on crossroads

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON

  • Veřejná soutěž

    EPSILON 3 (STA02017TH030)

  • Hlavní účastníci

    Ing. Ivo Herman, CSc.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TH03010155 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Intelligent public transport using V2X

  • Anotace anglicky

    The goal of this project is to develop communication units for vehicles and for transport intrastructure. These units are based on a combination of V2X and mobile communication LTE. The firmware in the units include also an implementation of V2X stack based on ETSI norms. Remote communication between the vehicle and infrastructure is realized via LTE, local communication is done by V2X. The remote communication is also backed-up by a communication and control server. The developed system enables to design and implement advanced application, such as collision-warning system or optimal control passing of the prioritized vehicles through a crossroad. Using V2X, our goal is to offer new applications in public transport and emergency services, without increasing the cost of the solution.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika
    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
    JB - Senzory, čidla, měření a regulace
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-TA0-TH-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    14 159 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    8 473 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    5 686 tis. Kč

Uznané náklady

14 159 tis. Kč

Statní podpora

8 473 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Transport engineering

Doba řešení

01. 01. 2018 - 31. 12. 2020