Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TIRAMD108

Zkoumání možných úprav právních předpisů ČR potřebných pro zavádění vozidel ve stupních automatizace SAE 3 a vyšších do provozu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní

  • Druh soutěže

    VZ - Veřejná zakázka

  • Číslo smlouvy

    2021032

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Analysis of possible adaptation of Czech legislation necessary for entry of vehicles of SAE 3 level and higher into operation

  • Anotace anglicky

    The research need responds to current and future needs in preparation for the introduction of autonomous road transport into practice. For the smooth introduction of automated vehicles in individual stages of automation into operation, it is necessary to define and prepare a suitable legislative environment. On the one hand, it is necessary to be inspired in countries that are in a more advanced state of introducing autonomous mobility into legal regulations, and on the other hand, it is necessary to take into account the specifics of the Czech legal environment and the Czech Republic's obligations. It is necessary to: examine the various legal institutes and aspects relevant to the entry into service of automated vehicles in the various stages of automation (from SAE3); identify possible variant solutions of their modifications (in connection with individual stages of SAE J3016 automation); individually and in mutual relations, evaluate these variant solutions and justify their classification and relevance according to individual degrees of automation SAE J3016 (from SAE3 upwards); identify from these variants and justify possible combinations of variants of regulations of legal institutes and aspects and choose from them and justify the most advantageous combination of variants of regulations from the point of view of: as little interference as possible in the relevant legal regulations; ongoing or future preparations of European and international standards binding on the Czech Republic; interest in the creation of an optimized and fully competitive legislative environment for autonomous mobility in the Czech Republic as soon as possible, and with the maximum possible respect for the current system of relevant legislation and with objective objectives set by relevant international agreements by which the Czech Republic is bound, EU regulations or other international obligations CR. Within the individual legal institutes and aspects, emphasis should be placed on ex

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50501 - Law

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AG - Právní vědy<br>JN - Stavebnictví

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Uspěl.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 10. 2021

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 9. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-TA0-TI-U

  • Datum dodání záznamu

    13. 7. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 801 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 801 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč