Identifikace a aplikace strategických komunikačních nástrojů při naplňování koncepce ZP ČR
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
2020913MT08
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Identification and application of strategic communication tools in the implementation of the foreign policy concept of the Czech Republic
Anotace anglicky
The main goal is the creation of plans and procedures for strategic communication on current "big" topics, including the situation in Ukraine, its membership in the EU, the issue of Ukrainian refugees, migration, the development of the perception of the EU and NATO by the Czech public, and the perception of activities MFA by the Czech public, to the moods in society - which foreign policy topics cause concern and to other key topics of foreign policy. The result of the mini-tender should be based on a thorough analysis of the communication environment. The research will cover a domestic audience and include practical recommendations for the MFA. It will include regular continuous monitoring of effects and impacts and their placement in a wider media and material context, its meaning and impact, the extent of its acceptance by citizens, comprehensive research of public opinion on "big topics": a) arising from the current Czech or European/Alliance agenda; b) unexpected events; c) those where the Ministry of Foreign Affairs itself is preparing some initiative or expects a development), without a predetermined periodicity. Secondary goals will be the identification of partners in the field of strategic communication, including the non-state sector, the identification of disinformation channels and the proposal of a way to marginalize them, and a comparison of the communication strategy with other European countries. Furthermore, topics that are difficult from the point of view of communication will be identified, whether because of their complexity or lower public interest. The research will be prepared with regard to the Concept of Foreign Policy of the Czech Republic and its priorities. It is assumed that the research will be divided into three stages – in the first stage, the investigator would conduct empirical research of the awareness and attitudes of the general public towards selected issues of the Czech foreign policy, and identify issue areas that requi
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
OECD FORD - vedlejší obor
50601 - Political science
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AD - Politologie a politické vědy
Termíny řešení
Zahájení řešení
10. 10. 2022
Ukončení řešení
31. 3. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
14. 6. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TI-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
1 850 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 850 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč