Návrh strategického rámce vysokoškolského vzdělávání pro sektor automotive
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Fakulta elektrotechniky a informatiky
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
2022010
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Proposal for a strategic framework of higher education for the automotive industry
Anotace anglicky
The aim of the project will be to design a strategic framework of higher education for the automotive industry. This framework will be developed on the basis of research and a search of strategic documents. 1. to analyse the necessary competences of university graduates (professional knowledge, professional skills) with regard to future trends in the automotive sector and to propose recommendations for the profiles of a graduate of a bachelor's, postgraduate master's, doctoral study programme (professional and academic). Analyse the existing graduate profiles of universities offering degree programmes applicable to the automotive sector. The subject of the analysis will be the identification of existing competences and their alignment with future trends. 3. Creation of a strategic framework, which will include in particular: - Recommendations for innovation of existing study programmes of technical faculties of HEIs to ensure alignment with the needs of the automotive sector - Assessment and proposal for possible revision of Government Regulation No. 275/2016 on areas of education with regard to future needs of the automotive sector - Recommendations for the creation of new prospective study programmes (SP) and specialisations within existing SP., Including recommendations for the inclusion of new subjects in the curriculum in line with current and future technical and technological developments in the automotive industry (sustainability and green deal, electromobility, autonomous driving, digitalization, mobility as a service/shared mobility, etc.), including recommendations for the infrastructure equipment of the technical faculties of HEIs to meet this objective. - Propose a system of support for the implementation of lifelong learning programmes in HEIs for the automotive sector - Propose an appropriate system of cooperation between HEIs and the automotive sector for the implementation of the curriculum, including financial and infrastructural support from the M
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 10. 2022
Ukončení řešení
31. 3. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 12. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TI-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
2 765 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 765 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč