Predikce dopravních excesů využívající neuronové sítě
Cíle projektu
Cílem projektu je implementace navržené modelové dopravní aplikace využívající neuronových sítí pro predikci dopravních excesů v praxi. Modelová aplikace bude integrována do nadstavbové řídící platformy.
Klíčová slova
neural networktraffic predictiontraffic excessestraffic application
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu ZÉTA
Veřejná soutěž
ZETA 1 (STA02017TJ010)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TJ01000183 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Prediction of traffic excesses using neural networks
Anotace anglicky
The goal of the project is the implementation of designed model traffic application using neural networks for prediction of traffic excesses in practise. The model application will be integrated as additional module in the control platform.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
20206 - Computer hardware and architecture
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JC - Počítačový hardware a software
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Z předložených podkladů a vyjádření zpravodajky k průběžné a závěrečné zprávě plyne, že výsledky byly splněny pouze částečně, nenaplňují deklarovanou kvalitu a neobsahují plánované funkcionality. Přínosy projektu nebyly naplněny a dosažené výstupy kvalitativně neodpovídají celkovým nákladům převyšující 5 mil. Kč. Ekonomické přínosy nebyly vyčísleny. Reálné uplatnění výsledků je omezeno nevyladěnou aplikací a absencí dalších funkcionalit, které aplikace měla dle návrhu projektu mít (predikce excesů 1. a 2. druhu a grafické zobrazení výstupních informací o jízdních dobách). Formálně bylo dosaženo deklarovaných výsledků, bylo vytvořeno jádro modulu pro dopravní aplikaci, které bylo implementováno do řídící platformy CITIDEA.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP20-TA0-TJ-U/09:2
Datum dodání záznamu
12. 5. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
5 303 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 888 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 415 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
5 303 tis. Kč
Statní podpora
3 888 tis. Kč
73%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2018 - 31. 12. 2019