Čistá mobilita a její perspektiva v nákladní silniční dopravě
Cíle projektu
Cílem projektu je určit správný způsob zavedení alternativních zdrojů energie (AZE) do silniční nákladní dopravy. Toho bude dosaženo stanovením prognózy vývoje čisté mobility a definováním vhodných metod pro odhad dopadů (jak pozitivních, tak negativních), které poskytují alternativní zdroje energie silniční nákladní dopravě. V projektu budou zhodnoceny environmentální dopady, dopady na cenu silniční nákladní dopravy a technické zhodnocení výkonových parametrů vozidel a infrastruktury včetně distribuce příslušných AZE. Budou navrženy a popsány metody, jak bylo daných hodnot dosaženo, aby je bylo možné jednoduše aplikovat na budoucí koncepční dokumenty. Projekt a jednotlivé dílčí výstupy jsou naplánovány v kontextu s přípravou koncepčních dokumentů MDČR na následující čtyři roky.
Klíčová slova
freight transportroadenvironmentenergyelectricityalternative fuelalternative fuel vehiclemethodprognosis
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací THÉTA
Veřejná soutěž
THETA 2 (STA02018TK020)
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TK02010106 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Clean mobility and its prospect in trucking
Anotace anglicky
The main goal of the project is to determine a proper way for implementation of the alternative energy sources (AZE) within road freight transport (SND). This will be achieved through a forecast of a clean mobility development and definition of the appropriate methods for estimation of the impacts (both positive and negative) that AZE have on the SND. The project will focus on the evaluation of impacts on environment and price of SND, and technical evaluation of vehicle performance parameters and infrastructure, including AZE distribution. The methods, on how certain values were achieved in order to enable their application on future concept documents, will be proposed and described. The project is planned in the context of preparation of the conceptual documentation of Ministry (MDČR).
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)DI - Znečištění a kontrola vzduchu
DJ - Znečištění a kontrola vody
DK - Kontaminace a dekontaminace půdy včetně pesticidů
DL - Jaderné odpady, radioaktivní znečištění a kontrola
DM - Tuhý odpad a jeho kontrola, recyklace
DO - Ochrana krajinných území
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 8. 2019
Ukončení řešení
31. 7. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TK-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
6 445 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 690 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
645 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
6 445 tis. Kč
Statní podpora
5 690 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Energy and fuels
Doba řešení
01. 08. 2019 - 31. 07. 2022