In situ dobíjecí stanice pro alternativní poptávku energie jako součást smart technologií v různých technických oblastech.
Cíle projektu
Cílem projektu je vytvoření dobíjecí stanice založené na technologii FESS, která bude originálním řešením využitelným v rámci stále zvětšující se poptávky po okamžitém, ale také alternativním zdroji elektrické energie, která souvisí s tématem elektromobility. Tyto dobíjecí stanice budou rovněž originálním konstrukčním řešením, a to vytvořením vlastního typu setrvačníku, jenž po svém designu, následném testování a verifikaci bude jako funkční vzorek vstupem k sestavení prototypu. Další výhodou je, že k výrobě setrvačníku bude využito odpadového multimetalického materiálu, který již nelze dále využít. Tato dobíjecí stanice může býti okamžitým zdrojem elektrické energie nezávislým na kapacitě stávající distribuční sítě, proto je vhodná také pro systémy pracující v ostrovních režimech.
Klíčová slova
FESSelectromobilitycharging stationsalternative energyenergy storage system
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací THÉTA
Veřejná soutěž
STA02023TK050
Hlavní účastníci
UJP PRAHA a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TK05020023 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
In situ charging systems for alternative energy supply and demand as part of smart technologies in various technical areas.
Anotace anglicky
The aim of the project is to create a charging station based on FESS technology, which will be an original solution that can be used in the context of the ever increasing demand for an immediate but also alternative source of electricity, which is related to the topic of electromobility. These charging stations will also be an original design solution, by creating a custom type of flywheel, which, after its design, subsequent testing and verification, will be the input to the prototype as a working sample. Another advantage is that waste multimetallic material that can no longer be used will be used to produce the flywheel.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - vedlejší obor
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - další vedlejší obor
20501 - Materials engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
JG - Hutnictví, kovové materiály
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JQ - Strojní zařízení a nástroje
JT - Pohon, motory a paliva
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2025
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-TK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
32 954 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
19 702 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
13 253 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
32 954 tis. Kč
Statní podpora
19 702 tis. Kč
59%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Energy and fuels
Doba řešení
01. 02. 2023 - 31. 12. 2025