Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL01000216

Komplexní fyziologické monitorování řidiče s ohledem na psychologické faktory ovlivňující chování při jízdě

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu je specifikace základních biosignálů, využitelných pro spolehlivou detekci kritických stavů řidiče (únava, stres) v jízdních podmínkách. Následně pak definovat způsob měření těchto biosignálů s důrazem na komfort řidiče a praktickou využitelnost. Výsledná množina těchto signálů a parametrů pak výrazně přispěje k odhalení příčin nízké spolehlivosti stávajících systémů pro detekci únavy a stresu. Pro řešení bude zásadní využití psychologických přístupů k analýze chování řidiče jako „ground-truth“ metody pro stanovení psychoprofilu řidiče. Výstupem projektu bude především studie proveditelnosti mapující uvedené cíle a soubor dat (bio- a video-signály, jízdní a psychologická data) mapujících jízdní zkoušky, který bude využitelný pro analýzu dopravních nehod skupinou EVU.

Klíčová slova

Driver behaviorfatiguemental stressreaction timeanalysis of road accidentspsychological profilebiosignals acquisition and analysiscomputer visioneyetracking

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ETA 1 (STA02018TL010)

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL01000216 - Dodatek 1 ke smlouvě

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Complex physiological monitoring of the driver with respect to psychological factors affecting driving behavior

  • Anotace anglicky

    The main objective is the specification of basic biosignals that can be used for reliable detection of critical driver states (fatigue, stress) in driving conditions. Then to define the method of acquisition these biosignals with emphasis on driver´s comfort and practical applicability. The final set of these signals and parameters will greatly contribute to revealing the sources of low reliability of existing fatigue and stress detection systems. For the solution is crucial to use psychological approaches to analysing driver´s behaviour as a ground-truth method for determining a driver's psychological profile. The outputs will be mainly a feasibility study and a set of data (bio and videosignals, driving and psychological data) mapping driving tests, as a tool for analysis of accidents.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    30304 - Public and environmental health

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20801 - Environmental biotechnology

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    DN - Vliv životního prostředí na zdraví
    EI - Biotechnologie a bionika
    FM - Hygiena
    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-TA0-TL-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    8 599 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 738 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    181 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    684 tis. Kč

Uznané náklady

8 599 tis. Kč

Statní podpora

7 738 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Public and environmental health

Doba řešení

01. 02. 2018 - 31. 12. 2020