Komplexní fyziologické monitorování řidiče s ohledem na psychologické faktory ovlivňující chování při jízdě
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je specifikace základních biosignálů, využitelných pro spolehlivou detekci kritických stavů řidiče (únava, stres) v jízdních podmínkách. Následně pak definovat způsob měření těchto biosignálů s důrazem na komfort řidiče a praktickou využitelnost. Výsledná množina těchto signálů a parametrů pak výrazně přispěje k odhalení příčin nízké spolehlivosti stávajících systémů pro detekci únavy a stresu. Pro řešení bude zásadní využití psychologických přístupů k analýze chování řidiče jako „ground-truth“ metody pro stanovení psychoprofilu řidiče. Výstupem projektu bude především studie proveditelnosti mapující uvedené cíle a soubor dat (bio- a video-signály, jízdní a psychologická data) mapujících jízdní zkoušky, který bude využitelný pro analýzu dopravních nehod skupinou EVU.
Klíčová slova
Driver behaviorfatiguemental stressreaction timeanalysis of road accidentspsychological profilebiosignals acquisition and analysiscomputer visioneyetracking
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 1 (STA02018TL010)
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL01000216 - Dodatek 1 ke smlouvě
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Complex physiological monitoring of the driver with respect to psychological factors affecting driving behavior
Anotace anglicky
The main objective is the specification of basic biosignals that can be used for reliable detection of critical driver states (fatigue, stress) in driving conditions. Then to define the method of acquisition these biosignals with emphasis on driver´s comfort and practical applicability. The final set of these signals and parameters will greatly contribute to revealing the sources of low reliability of existing fatigue and stress detection systems. For the solution is crucial to use psychological approaches to analysing driver´s behaviour as a ground-truth method for determining a driver's psychological profile. The outputs will be mainly a feasibility study and a set of data (bio and videosignals, driving and psychological data) mapping driving tests, as a tool for analysis of accidents.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
30304 - Public and environmental health
OECD FORD - vedlejší obor
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - další vedlejší obor
20801 - Environmental biotechnology
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)DN - Vliv životního prostředí na zdraví
EI - Biotechnologie a bionika
FM - Hygiena
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP21-TA0-TL-U/02:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
8 599 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
7 738 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
181 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
684 tis. Kč
Uznané náklady
8 599 tis. Kč
Statní podpora
7 738 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Public and environmental health
Doba řešení
01. 02. 2018 - 31. 12. 2020