Supervize - prevence učitelského vyhoření
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 1 (STA02018TL010)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL01000399 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Supervision - Prevention of Teacher Burnout
Anotace anglicky
The aim of planned project is to develop a handbook for teacher supervision on grammar schools. The handbook will respect the general principles of supervision across different areas and on top of that will take into account the specific features of educational system and individuals working in that. The supervision is usually focused on three types of professional experience: 1) efficiency of behavioural and cognitive approaches toward working stress, 2) short- and long-term emotional states in profession, 3) doubts about professionality. The handbook will cover the analysis of experience mentioned above referring to teaching and recommendation for approach, procedures and techniques of teacher supervision.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - další vedlejší obor
50401 - Sociology
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie<br>AO - Sociologie, demografie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt uspěl dle zadání a dosáhl stanovených cílů a výsledků. Během prvního roku řešení rozšířil své zaměření z techniky supervize na další nejfrekventovanější techniky kolegiálního sdílení. Cíle projektu byly splněny v požadované kvalitě. Řešitelé dospěli také k dosažení výsledků a cílů nad rámec původního projektového návrhu, čímž se stal hlavní výstup ve formě metodiky z hlediska aplikovatelnosti ještě užitečnějším a lépe přizpůsobeným potřebám praxe. Achillovou patou může být implementační část, která se jeví být postavena spíše na dobrovolném zapojení řešitelů. Přitom odborně provedená implementace je v tomto případě stěžejní pro delší udržitelnost aplikovaných poznatků v praxi. Jak uvádí jedna z oponentek, nyní je nezbytně nutné, aby se poznatky z aplikovaného výzkumu šířili a byly užitečné praxi, aby učitelé mohli rozvíjet svou učitelskou identitu a efektivně řešit burn-out a jiné nepříjemné situace.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2018
Ukončení řešení
30. 6. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
3 766 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 386 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
377 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč