Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL02000081

Vzdělání pro budoucnost

Cíle projektu

V roce 1 projektu dojde k mapování učení prostřednictvím umění v ČR pro potenciální obohacení existujícího modelu využívaného aplikačním garantem (viz priloha) a k mapování situace v oblasti VUR kompetencí. Na základě teorie a zkušenosti budeme rozvíjet interdisciplinární udržitelný modul výuky k umění. V roce 2 provedeme pilotní zavedení modulu ve 4 třídách na 2 školách při současném srovnání s kontrolní skupinou. Výstupem bude didaktická pomůcka k udržitelné pedagogice umění ve formě informačních materiálů a on-line audiovizuálních materiálů určených pro školy. Práce studentů bude představena na interaktivní prezentace výsledků projektu a workshopu pro profesionály v oblasti vzdělávání a odbornou veřejnost. Základ kreativního vzdělávacího fóra poskytne odborná rada.

Klíčová slova

arts-integration pedagogysustainability-arts pedagogycreative educationeducation for sustainable developmentcompetencescreativitytransdisciplinarity

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ETA 2 (STA02018TL020)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL02000081 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Education for the Future

  • Anotace anglicky

    In year 1 we will map arts-integration pedagogies in CR and review the state of the art in ESD competences and arts-sustainability pedagogies globally. Based on theory and experience, we will develop an interdisciplinary sustainability-arts module. In year 2 we will pilot the module in 4 classes in 2 schools. Results will be analysed and used to develop teaching materials and methodological inspiration on sustainability-arts pedagogy in the form of handouts and online audio-visual material for schools. Students’ work and project results will be presented at an interactive, peer-learning science fair and workshop for educational professionals and policy-makers. In cooperation with the Advisory Board the project will establish the basis for a Czech sustainability-arts network.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt, jenž se zaměřil na řešení nedostatečného rozvoje kreativity a interdisciplinární práce žáků a studentů v českém školském systému, lze označit za inovativní a jeho výsledky plně aplikovatelné; lze tedy zkonstatovat, že projekt je v souladu se zaměřením a cíli programu ÉTA. Metody a postupy řešení byly vhodně zvoleny a následně kreativně, a ku prospěchu celého projektu, upřesňovány v návaznosti na vývoj epidemiologické situace. Bylo tak dosaženo, i přes nepřízeň celospolečenské situace, cílů projektu a většiny výsledků podle Smlouvy o poskytnutí podpory. Implementace výsledků je jasně popsána - příjemce připravuje 2. ročník Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání a projekt bude pokračovat za podpory Norských fondů. Výsledky projektu mají potenciál přispět k rozvoji nových kapacit nastupující generace odborníků v oblasti edukace a kreativity ve vzdělávání.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2019

  • Ukončení řešení

    28. 2. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 997 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 397 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    599 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

2 997 tis. Kč

Statní podpora

2 397 tis. Kč

79%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 02. 2019 - 28. 02. 2021