Vzdělání pro budoucnost
Cíle projektu
V roce 1 projektu dojde k mapování učení prostřednictvím umění v ČR pro potenciální obohacení existujícího modelu využívaného aplikačním garantem (viz priloha) a k mapování situace v oblasti VUR kompetencí. Na základě teorie a zkušenosti budeme rozvíjet interdisciplinární udržitelný modul výuky k umění. V roce 2 provedeme pilotní zavedení modulu ve 4 třídách na 2 školách při současném srovnání s kontrolní skupinou. Výstupem bude didaktická pomůcka k udržitelné pedagogice umění ve formě informačních materiálů a on-line audiovizuálních materiálů určených pro školy. Práce studentů bude představena na interaktivní prezentace výsledků projektu a workshopu pro profesionály v oblasti vzdělávání a odbornou veřejnost. Základ kreativního vzdělávacího fóra poskytne odborná rada.
Klíčová slova
arts-integration pedagogysustainability-arts pedagogycreative educationeducation for sustainable developmentcompetencescreativitytransdisciplinarity
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 2 (STA02018TL020)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL02000081 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Education for the Future
Anotace anglicky
In year 1 we will map arts-integration pedagogies in CR and review the state of the art in ESD competences and arts-sustainability pedagogies globally. Based on theory and experience, we will develop an interdisciplinary sustainability-arts module. In year 2 we will pilot the module in 4 classes in 2 schools. Results will be analysed and used to develop teaching materials and methodological inspiration on sustainability-arts pedagogy in the form of handouts and online audio-visual material for schools. Students’ work and project results will be presented at an interactive, peer-learning science fair and workshop for educational professionals and policy-makers. In cooperation with the Advisory Board the project will establish the basis for a Czech sustainability-arts network.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt, jenž se zaměřil na řešení nedostatečného rozvoje kreativity a interdisciplinární práce žáků a studentů v českém školském systému, lze označit za inovativní a jeho výsledky plně aplikovatelné; lze tedy zkonstatovat, že projekt je v souladu se zaměřením a cíli programu ÉTA. Metody a postupy řešení byly vhodně zvoleny a následně kreativně, a ku prospěchu celého projektu, upřesňovány v návaznosti na vývoj epidemiologické situace. Bylo tak dosaženo, i přes nepřízeň celospolečenské situace, cílů projektu a většiny výsledků podle Smlouvy o poskytnutí podpory. Implementace výsledků je jasně popsána - příjemce připravuje 2. ročník Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání a projekt bude pokračovat za podpory Norských fondů. Výsledky projektu mají potenciál přispět k rozvoji nových kapacit nastupující generace odborníků v oblasti edukace a kreativity ve vzdělávání.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2019
Ukončení řešení
28. 2. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
2 997 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 397 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
599 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 997 tis. Kč
Statní podpora
2 397 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 02. 2019 - 28. 02. 2021