Zvýšení akceschopnosti jednotek HZS Jihomoravského kraje - využití řidičského simulátoru nákladního vozidla při výzkumu, výcviku a evaluaci řidičského chování během řízení vozidel HZS s aktivním modrým majákem
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 2 (STA02018TL020)
Hlavní účastníci
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL02000140 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Improvement the ability of action of HZS JMK (fire brigade) - use the truck driving simulator in research, training and evaluation ofdriving behavior during driving a fire truck with active blue lights.
Anotace anglicky
The main objective of the project is to improve and maintain the ability of Fire Rescue Unit to safely drive and control specialized Fire trucks with liquid cargo while driving with blue light. Main project outcome, finalised during the period 11/2021, is the formation of methodology of risky scenarios research process and drivers training procedures conducted on truck driving simulator. Project partial objectives are: Fire trucks road accident database including the accident's black spots description and analysis. The analysis of the project economic impacts: – the rate of financial savings during driving simulator training compared to real vehicles training
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - vedlejší obor
30305 - Occupational health
OECD FORD - další vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie<br>AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výstupy kopírují uvažované cíle. Zároveň nebyly dosažené žádné zvláštní a cenné výstupy nad uvažovaný rámec. Výzkumníci postupovali v souladu s avizovaným výzkumným plánem. Původní koncepce projektu byla až ambiciózní a budila očekávání. Je otázkou, do jak míry zasáhl COVID, či změna hlavního řešitele. Výstupy formálně splňují definované rámce, nicméně oponentní komise očekávala více detailní zpracování a především více propracovanou evaluaci výkonu řidičů (jízdy).
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
30. 6. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
4 262 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 922 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
878 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 tis. Kč