Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL03000574

Vytvoření modelu "gulagu" ve virtuální a rozšířené realitě jako nástroje pro zvyšování efektivity výuky dějin 20. století

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ÉTA 3 (STA02019TL030)

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL03000574 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Creating a 'Gulag' model in Virtual and Augmented Reality as a Tool for Increasing the Effectiveness of Teaching 20th-century history

  • Anotace anglicky

    The main aim of the project is to create a learning model based on virtual 3D visualization of the gulag camp and via its didactic application to increase the efficiency and attractiveness of teaching the 20th-century history. It is subjected to long-term criticism and there is currently a lack of didactic materials in a good quality negatively affecting pupils' knowledge and attitudes. Reflecting the technological development of the 21st century which has a fundamental impact on teaching, we will develop an effective educational tool using the principle of the game simulation. A multidisciplinary approach will be applied–archaeological and historical research with pedagogy, didactics and ethics state-of-the-art validating the game simulation content and ensure its relevance to education.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    60102 - Archaeology

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie<br>AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    6 368 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 780 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 466 tis. Kč