Geoskop: distanční výuka zeměpisu na základních školách a gymnáziích
Cíle projektu
Cíle projektu reagují na změny, které nastaly v českém školství v důsledku pandemie nemoci COVID-19. Hlavním výzkumným cílem projektu je na příkladu zeměpisu jako hraničního předmětu identifikovat proměny výuky na 2. stupni ZŠ a na gymnáziích. Důraz bude kladen na změny v obsahu a cílech vzdělávání, v didaktických prostředcích, v přístupu učitelů, žáků a rodičů k distanční formě výuky i na identifikaci použitých nových přístupů a jejich potenciálu pro implementaci do prezenční výuky. Hlavním aplikačním cílem je vzdělávací online portál pro interdisciplinárně pojatou výuku geografických témat jak v distanční, tak prezenční formě vzdělávání. Vytvořené materiály budou vycházet z hlavních principů moderní didaktiky (rozvoj kritického myšlení, pedagogický konstruktivismus atd.).
Klíčová slova
COVID-19Geographybasic schoolgrammar schooldistance learningpedagogical researchConstructivist pedagogy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 4 (STA02020TL040)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Přírodovědecká fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL04000303 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Geoskop: distance learning of geography at basic schools and grammar schools
Anotace anglicky
The goals of the project stem from the changes in the Czech education system reacting to the COVID-19 pandemic. The main research goal is to identify the changes in teaching at basic and grammar schools, using the example of geography as a cross-field subject. It will focus on the changes in the content and goals of education, didactic means, the approach of teachers, pupils and their parents towards distance learning and identify new approaches and their possible implementation into in-class learning. The main application goal is to create an online education portal for interdisciplinary education of geography both in distance and in-class learning. The materials will derive from the main principles of modern didactics (development of critical thinking, pedagogical constructivism etc.).
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
OECD FORD - další vedlejší obor
50701 - Cultural and economic geography
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Oponentní komise se shodla, že cíle projektu i výsledky projektu byly dosaženy v souladu se Smlouvou o poskytnutí podpory, proto lze konstatovat, že projekt uspěl podle zadání.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 10. 2020
Ukončení řešení
31. 8. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
2 752 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 040 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
550 tis. Kč
Uznané náklady
2 752 tis. Kč
Statní podpora
2 040 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 10. 2020 - 31. 08. 2022