Národní centrum vodíkové mobility
Cíle projektu
Centrum vzniká v rámci provádění Vodíkové strategie pro klimaticky neutrální Evropu a Vodíkové strategie ČR, která odráží cíl Zelené dohody pro Evropu – dosáhnout do roku 2050 klimatické neutrality. Centrum cílí na VaVaI spolupráci klíčových aktérů ČR - státu, výzkumných organizací a podniků v oblasti vodíkových technologií a stojí na principech integrální ekologie. Strategické cíle Centra: 1. VaVaI podpora redukce emisí skleníkových plynů v dopravě pomocí vodíkových technologií a 2. podpora hospodářského růstu České republiky ve spojitosti se zaváděním vodíkových technologií do dopravy. Cílem Centra je podpora urychlení procesu implementace vodíkových technologií při minimalizaci s tím spojených nákladů a podpora vyvážené výroby a spotřeby vodíku.
Klíčová slova
hydrogentransportintegral ecologyregionalcomplex solutionproductionself-sufficiency
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence
Veřejná soutěž
NCK 2 (STA02022TN020)
Hlavní účastníci
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TN02000007 - Dodatek 3 ke smlouvě
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
National Hydrogen Mobility Center
Anotace anglicky
The centre is established within the performance of Hydrogen Strategy for Climate Neutral Europe and Hydrogen Strategy of the CR, which reflects the target of the European Green Deal to reach climate neutrality by 2050. The Centre covers activities of key players in the CR in the field of hydrogen technologies and is based on the principles of integral ecology. Centre’s strategic objectives:1.R&D&I support of greenhouse gases emission reduction in transport with the use of hydrogen technologies, 2.support of economic growth of the CR in relation to introducing hydrogen technologies in transport. The goal of the Centre is to support acceleration of the implementation process of hydrogen technologies at minimized related costs and to support balanced production and consumption of hydrogen.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - další vedlejší obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
JM - Inženýrské stavitelství
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JT - Pohon, motory a paliva
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2028
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-TN-R
Datum dodání záznamu
21. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
261 057 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
204 597 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
69 967 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
261 057 tis. Kč
Statní podpora
204 597 tis. Kč
78%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2023 - 31. 12. 2028