Bariéry participace na živém umění - řešení skrze kreativní design koncertů klasické hudby
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je identifikovat a popsat bariéry participace širší populace na koncertech klasické hudby, v návaznosti na získaná data navrhnout a otestovat technologii tvorby kreativních produkcí klasické hudby s cílem odstranit bariéry participace potenciálního publika na živém hudebním umění se zohledněním genderových aspektů. Výstupy projektu přispějí k ekonomické udržitelnosti institucí klasické hudby skrze nový přístup k rozvoji publika. Vedlejším cílem projektu je popularizace výzkumu v umění a vzdělávání kulturních organizací v oblasti audience development a kreativního designu hudebních produktů. Projekt je zaměřen na klasickou hudbu, kterou mezi své oblíbené hudební žánry řadí dle aktuálních dat o životním stylu více než 20% české populace.
Klíčová slova
classical music audiencehuman centered designarts audience segmentationbarriers to concert participationaudience development
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA
Veřejná soutěž
STA02023TQ010
Hlavní účastníci
Vysoká škola ekonomická v Praze / Fakulta podnikohospodářská
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TQ01000404 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Barriers to participation in live art - solutions through creative design of classical music concerts
Anotace anglicky
The main goal of the project is to identify and describe the barriers to the participation of the wider population at classical music concerts; to propose and test the technology of creating productions of classical music with the aim to remove the barriers to the participation of the potential audience in live musical art; taking into account gender aspects. The outputs of the project will contribute to the economic sustainability of classical music institutions through a new approach to audience development. Another goal of the project is the popularization of research in art and the education of cultural organizations in the field of audience development and creative design of musical products. The project is focused on classical music which is preferred by more than 20% of population.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
OECD FORD - vedlejší obor
50204 - Business and management
OECD FORD - další vedlejší obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AH - Ekonomie
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
GA - Zemědělská ekonomie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2025
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
30. 10. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TQ-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
4 815 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 829 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
985 tis. Kč
Uznané náklady
4 815 tis. Kč
Statní podpora
3 829 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Doba řešení
01. 09. 2023 - 31. 12. 2025