Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TQ23000224

Inovace uměleckého vzdělávání a podpora estetického vnímání žáků se zrakovým postižením prostřednictvím haptizace výtvarných děl pomocí 3D tištěných modelů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

  • Veřejná soutěž

    STA02025TQ230

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TQ23000224 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Innovation in Art Education and Support of Aesthetic Perception for Students with Visual Impairments through the Haptization of Artworks Using 3D Printed Models

  • Anotace anglicky

    The main goal is technological innovation of art education and support the aesthetic perception of students with visual impairment through hapticisation of artworks using 3D printed models. The outputs of the project will reduce the disadvantages of the target group through accessibility and the use of modern technologies, including AI. The SHUV project will be implemented by an interdisciplinary team of experts in special education, visual arts, and GIS technologies. The project also includes collaboration with students, and the development of didactical and methodological recommendations for the effective implementation of haptic and multisensory methods in education. The results will enable the effective use of new digital tools in formal and informal education (schools, galleries).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    60401 - Arts, Art history

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AL - Umění, architektura, kulturní dědictví<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2025

  • Ukončení řešení

    30. 9. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Datum dodání záznamu

    14. 7. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    11 257 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 004 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 251 tis. Kč