VirtußlnÝ laborato°e
Cíle projektu
VychßzÝme ze skuteŔnosti, ×e celß °ada mladřch lidÝ se nauŔila vyu×Ývat poŔÝtaŔovou sÝŁ Internet. Je na ni p°ipojena °ada st°ednÝch Ükol, existujÝ InternetovÚ kavßrny, zaŔÝnß břt bý×nř i p°Ýstup z domßcnostÝ. Zßmýrem je vybudovßnÝ virtußlnÝch laborato°Ýa vytvo°enÝ databßze multimedißlnÝch vzdýlßvacÝch technickřch po°ad¨, kterÚ by probouzely zßjem mlßde×e o výdu a techniku. P¨jde o vybudovßnÝ virtußlnÝch laborato°Ý umoײujÝcÝch experimentovßnÝ nap°. ve fyzice, mechatronice, robotice, optice, multimÚdiÝch, telekomunikacÝch, p°i °ÝzenÝ chem. proces¨. Vřhodou týchto virtußlnÝch laborato°Ý je, ×e bez výtÜÝch finanŔnÝch investic poskytnou mo×nost velkÚmu poŔtu u×ivatel¨ experimentßlný pracovat s modernÝmi a jinak drahřmi p°Ýstroji Ŕi technologiemi, realizovat technickÚ myÜlenky a ový°ovat sprßvnost novřch postup¨. MultimedißlnÝ vzdýlßvacÝ programy pak zp°ÝstupnÝ populßrnÝ formou novÚ poznatky a ukß×e mo×nosti uplatnýnÝ mlßde×e v perspektivnÝch technickřch oborech.
Klíčová slova
virtual laboratorymultimediamultimedia databasemultimedia educational programdistance learni
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Popularizace výzkumu a vývoje
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Virtual Laboratories
Anotace anglicky
We start from the fact that a number of young people have learned to use the Internet. Many secondary schools are connected to this network, there are Internet cafes, homes access is becoming current. The aim is to build virtual laboratories and databases of multimedia educational-professional programmes that would arouse young people's interest in science and technology. This would involve building virtual laboratories enabling experimental work in physics, mechatronics, optics, telecommunications andchemical control. An advantage of these virtual laboratories is that without the necessity of major capital investment they will enable a great number of users to experiment with modern and costly instruments and technologies, to realise technical ideasand to verify the validity of new methods. Multimedia educational programmes will provide, in a popular form, access to new knowledge, and show the possibility of young people finding a role in prospective technical areas.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
CEP - vedlejší obor
JP - Průmyslové procesy a zpracování
CEP - další vedlejší obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20201 - Electrical and electronic engineering
20204 - Robotics and automatic control
20205 - Automation and control systems
20501 - Materials engineering
20705 - Remote sensing
20706 - Marine engineering, sea vessels
20707 - Ocean engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byl vy°eÜen internetovř p°Ýstup k vybranřm aplikacÝm systÚmu LabVIEW a k populßrný výdeckřm a nauŔnřm videoprogram¨m.P°idanou souŔßstÝ p¨vodný dohodnutÚho °eÜenÝ jsou vzdßlenÚ unixovÚ aplikace, jako nap°.systÚm pro nßvrh tiÜtýnřch spoj¨ Eagle.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1999
Ukončení řešení
1. 1. 1999
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2000/MSM/MSM0VV/U/2:2
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
1 192 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
443 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
1 192 tis. Kč
Statní podpora
443 tis. Kč
37%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
Doba řešení
01. 01. 1999 - 01. 01. 1999