Filtry
Mezinárodní výzkum trendů matematického a přírodovědného vzdělávání, TIMSS (1P05LA253)
měření výsledků vzdělávání, zjišťování znalostí a dovedností žáků v matematice a přírodních předmětech...
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
- 2005 - 2006 •
- 7 100 tis. Kč •
- 5 400 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2005 - 1. 1. 2006
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (76%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ (TL03000259)
Hlavním cílem projektu bude vyvinout nástroj, jehož prostřednictvím získá speciálněpedagogická praxe možnost diagnostikovat úroveň porozumění souvislému textu u žáků 2. stupně ZŠ, jejichž zákonní zástupci žádají zohlednění u přijímacích zkoušek na SŠ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2020 - 2023 •
- 3 061 tis. Kč •
- 2 431 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 6. 2020 - 31. 12. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (79%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol (TL02000064)
V rámci projektu chceme vytvořit Sumář bariér v inkluzi a jejich řešení. Dále chceme vytvořit e-learningový kurz s interaktivní osnovou poskytující učitelům a dalším zájemcům metodickou podporu ve školní inkluzi. V neposlední řadě je naším cílem vytv...
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
- 2019 - 2021 •
- 3 623 tis. Kč •
- 2 900 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Škola jako integrační partner (TL02000384)
Cílem projektu je: 1) zmapovat situaci v základních školách v Praze vzhledem k integraci dětí cizinců a žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a vytvořit nástroj pro opakované monitorování situace, 2) identifikovat a popsat příklady dobré praxe ve š...
Sociology
- 2019 - 2021 •
- 5 037 tis. Kč •
- 3 979 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (79%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, Školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti (TIRDMSMT015MT01)
Hlavním cílem výzkumného projektu je zjistit příčiny vzdělávání romských žáků vzdělávaných dle RVP ZV UV a navrhnout soubor doporučení pro oblast vzdělávání i další sektory s cílem snížení počtu romských žáků ve školách a třídách zřizovaných dle §16 ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2021 - 2022 •
- 2 245 tis. Kč •
- 2 245 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 12. 2021 - 30. 11. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Dynamika autoregulace u sociálně vyloučených žáků (GA17-04816S)
Sociální odmítnutí a sociální exkluze žáků působí jako intenzivní psychosociální stresor. V prostředí školy se s určitou podobou sociálního vyloučení lze setkat téměř v každé třídě. Snahy o opětovné začlenění vyloučeného jedince do sociální skupiny j...
AM - Pedagogika a školství
- 2017 - 2021 •
- 1 872 tis. Kč •
- 1 872 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2017 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku (TL05000097)
Cílem je navrhnout gradované typy učebních úloh umožňující rozvoj znalostí žáků ml. šk. věku v kontextu očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět RVP ZV a ověřit výzkumné nástroje k diagnostice těchto znalostí. Záměrem je diagnostikov...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2021 - 2023 •
- 2 396 tis. Kč •
- 1 918 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2021 - 31. 12. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (GAP407/11/1740)
Projekt se zabývá tzv. kritickými místy učiva matematiky na základní škole, v nichž žáci často selhávají, resp. nezvládají je tak, aby se produktivně rozvíjela jejich matematická gramotnost a její tvořivé využívání. Cílem projektu je tato kritická mí...
AM - Pedagogika a školství
- 2011 - 2016 •
- 5 508 tis. Kč •
- 5 508 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2011 - 7. 4. 2016
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele (GP406/07/P053)
Podstatou navrhovaného projektu jsou výzkumy spojené s rozvojem teorie zaměřené na výuku žáků s jiným mateřským jazykem než je jazyk vyučovací. Jde především o žáky cizince žijící rozptýleně a navštěvující školní výuku společně s většinovou populací....
AM - Pedagogika a školství
- 2007 - 2008 •
- 262 tis. Kč •
- 262 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2007 - 31. 12. 2008
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Internet4Kids – Budování znalostí o internetu perspektiva teorií konceptuální změny (GA22-20771S)
Children often use the internet, yet it remains unexplored how they come to understand what it is and how it works. This project will find out what age-specific preconceptions children have about the internet’s structure and function, what they can l...
Cognitive sciences
- 2022 - 2024 •
- 5 144 tis. Kč •
- 5 144 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2022 - 31. 12. 2024
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
- 1 - 10 z 10