Filtry
Interakce člověk-počítač v humanitních vědách (IAA701010606)
Cílem projektu je výzkum na poli interakce člověk-počítač v humanitních vědách. K nosným úkolům projektu patří: výzkum informačního chování pregraduálních a postgraduálních studentů a vědeckých pracovníků v humanitních vědách. Základní výzkum se bude...
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
- 2006 - 2008 •
- 1 489 tis. Kč •
- 1 489 tis. Kč •
- AV ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2006 - 31. 12. 2008
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Akademie věd České republiky
Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách (GAP407/12/1541)
Navrhovaný projekt se zabývá problematikou informačně technologické gramotnosti, úrovně rozvoje příslušných kompetencí u dětí a charakteristikami informační výchovy na základních školách. Pomocí teoretických a empirických metod, především dotazníkové...
AM - Pedagogika a školství
- 2012 - 2013 •
- 296 tis. Kč •
- 296 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2012 - 31. 12. 2013
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Platforma pro transfer znalostí informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (TL02000040)
Cílem projektu je: 1. rozvoj univerzitního mash-up virtuálního učebního prostředí a výzkumných nástrojů; 2. vytvoření alternativy stávajícího univerzitního kurzu pro středoškolské studenty ve dvou variantách: A. kurz, který budou využívat středoš...
Information science (social aspects)
- 2019 - 2021 •
- 2 426 tis. Kč •
- 1 940 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Realizace projektu PISA OECD v roce 2001 (LS013143)
Náplní projektu je zveřejnit výsledky 1. fáze výzkumu PISA OECD, která proběhla v roce 2000, a relizovat aktivity spojené s účastí ČR ve 2. fázi výzkumu PISA.......
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2001 •
- 3 453 tis. Kč •
- 2 805 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2001
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (81%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2002 •
- 2 829 tis. Kč •
- 1 385 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (49%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Podpora a rozvoj finanční, digitální, sociální a zdravotní gramotnosti u populace 65+ (TQ01000591)
Cílem projektu je prostřednictvím námi navržené vzdělávací softwarové aplikace NESTOR+, audiovizuální tvorby a přímého vzdělávání zvýšit finanční, digitální, sociální a zdravotní gramotnost u vybrané populace 65+. Součástí výzkumných intervencí je r...
Social sciences, interdisciplinary
- 2023 - 2026 •
- 8 226 tis. Kč •
- 6 335 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 9. 2023 - 30. 11. 2026
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (77%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Adaptivní microlearningová platforma pro rozvíjení mediální a informační gramotnosti seniorů (TQ23000184)
Cílem projektu je navrhnout, vytvořit a ověřit online nástroj pro rozvoj mediální a informační gramotnosti seniorů, který přizpůsobí vzdělávací obsah jejich preferovanému stylu učení. Tento nástroj bude dostupný jako webová aplikace, což zajistí snad...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2025 - 2029 •
- 3 743 tis. Kč •
- 2 992 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 9. 2025 - 28. 2. 2029
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol (TL03000469)
Cílem projektu je vytvořit koncepci vzájemného propojování matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků všech ročníků základní školy v oblasti práce s textem v matematickém kontextu, která bude sloužit k překonávání hranic mezi vyučovacími př...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2020 - 2023 •
- 4 810 tis. Kč •
- 3 825 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 5. 2020 - 31. 10. 2023
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (80%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Vis4Schools Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách (GF22-06357L)
Lidské vnímání je založeno primárně na vizuálním vjemu, což umožňuje snadnější porozumění sdělené informace než za použití jiného způsobu reprezentace dat. Vlastní vytváření a následná interpretace a porozumění vizuální informace je však stále subjek...
Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
- 2022 - 2024 •
- 3 577 tis. Kč •
- 3 207 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2022 - 31. 12. 2024
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Dokončení třetí fáze výzkumu PISA v České republice, příprava a realizace čtvrté fáze (ME 946)
Výzkum je zaměřen na zjišťování úrovně kompetencí 15-letých žáků v mateřském jazyce, matematice a přírodovědných předmětech. Je koncipován tak, aby poskytoval tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích všechny důležité informace o fungování jejic...
AN - Psychologie
- 2007 - 2011 •
- 12 930 tis. Kč •
- 7 930 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 5. 2007 - 31. 12. 2011
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (61%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
- 1 - 10 z 897