Filtry
Ověření metodiky čtení Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií (TL03000322)
Ověřit účinnost metodiky Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií. U nich se vytvoří nový čtecí návyk dle jejich vlastní potřeby (individualizace). Účinnost Sfumata budeme posuzovat dle závisle proměnných, které rozdělíme na proměnné čtenářské (ply...
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
- 2020 - 2022 •
- 5 664 tis. Kč •
- 4 311 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2020 - 31. 3. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (76%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Realizace projektu PISA OECD v roce 2001 (LS013143)
Náplní projektu je zveřejnit výsledky 1. fáze výzkumu PISA OECD, která proběhla v roce 2000, a relizovat aktivity spojené s účastí ČR ve 2. fázi výzkumu PISA.......
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2001 •
- 3 453 tis. Kč •
- 2 805 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2001
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (81%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Včelka - adaptivní osobní trenér čtení pomáhájící i studentům s dyslexií (TG03020004)
Včelka pomáhá dětem s obtížemi se čtením (včetně dyslexie, dysfázie, apod.), dětem na počátku učení se číst, cizincům učícím se číst a částečně také pacientům po mrtvici. Včelka zajišťuje cvičení vybraná a upravená přesně na míru každému čtenáři a ty...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2018 - 2018 •
- 1 596 tis. Kč •
- 878 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 7. 2018 - 31. 12. 2018
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (55%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ (LS010430)
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní por...
AM - Pedagogika a školství
- 2001 - 2002 •
- 2 829 tis. Kč •
- 1 385 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 1. 2001 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (49%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol - testová diagnostická baterie (TL01000365)
Prostřednictvím projektu bude proveden výzkum k dokončení diagnostické baterie gramotnostních dovedností u žáků ZŠ, včetně žáků s riziky. Jednotlivé nástroje vznikly a byly pilotovány v projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, ...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2018 - 2021 •
- 4 727 tis. Kč •
- 4 246 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 4. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (90%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění (TL02000200)
Cílem projektu je sestavit a především ve školské praxi ověřit diagnostický nástroj testující předpoklady žáka k řešení matematických úloh. Mimo testové sady bude součástí dg. nástroje i návod k interpretaci výsledků. Výsledky diagnostiky umožní učit...
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
- 2019 - 2022 •
- 3 250 tis. Kč •
- 2 580 tis. Kč •
- TA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2019 - 31. 12. 2022
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (79%)
Poskytovatel: Technologická agentura ČR
Dokončení třetí fáze výzkumu PISA v České republice, příprava a realizace čtvrté fáze (ME 946)
Výzkum je zaměřen na zjišťování úrovně kompetencí 15-letých žáků v mateřském jazyce, matematice a přírodovědných předmětech. Je koncipován tak, aby poskytoval tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích všechny důležité informace o fungování jejic...
AN - Psychologie
- 2007 - 2011 •
- 12 930 tis. Kč •
- 7 930 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 5. 2007 - 31. 12. 2011
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (61%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Evropská poezie distant reading (GA23-07727S)
Přestože se básnické tradice v evropských jazycích vyvíjely různě, není pochyb o tom, že tvořily vzájemně propojenou síť. Podobné jevy se často objevují na různých místech nedlouho po sobě, ať jsou to témata, motivy nebo básnické formy. Projekt se za...
Specific literatures
- 2023 - 2025 •
- 5 199 tis. Kč •
- 5 199 tis. Kč •
- GA ČR
Řešení projektu: 1. 1. 2023 - 31. 12. 2025
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Grantová agentura České republiky
Reading Europe Advanced Data Investigation Tool (8F18003)
Předmětem řešení projektu READ IT je vývoj digitálního prostředí, jehož cílem je shromažďovat, popisovat, využívat, sdílet a popularizovat rozptýlené doklady o rozmanitých čtenářských kulturách Evropy od 18. do 21. století. Cílem projektu je vznik da...
Other social sciences
- 2018 - 2021 •
- 2 122 tis. Kč •
- 2 122 tis. Kč •
- MŠMT
Řešení projektu: 1. 6. 2018 - 31. 12. 2021
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (100%)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
České žánrosloví (DA99P01OLK002)
Předmětem výzkumu jsou genologické aspekty české literatury všech období a tvůrčích oborů (próza, poezie, drama, literatura pro děti a mládež, populární literatura, lidová slovesnost). Výstupem bude slovníková příručka v rozsahu cca 500 stran rukopis...
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
- 1999 - 2002 •
- 3 264 tis. Kč •
- 1 748 tis. Kč •
- MK
Řešení projektu: 1. 1. 1999 - 1. 1. 2002
Uznané náklady
Podpora ze státního rozpočtu (54%)
Poskytovatel: Ministerstvo kultury
- 1 - 10 z 645