Výzkum degradace výkonů na profilu s námrazou v aerodynamickém tunelu
Popis výsledku
Testováním v aerodynamickém tunelu byla provedena experimentální studie vlivu nánosu ledu z podchlazených kapek na aerodynamické vlastnosti profilu MS(1) 0313. Profil byl vybaven křidélkem. Námraza byla simulována lištou čtvrtkruhového průřezu s přednímčelem kolmo k povrchu profilu. Byla zkoumány dva imitátory odlišných rozměrů, s výškou 1,33 % hloubky profilu a 2,25 % hloubky profilu. Imitátory byly umístěny v několika pozicích na horní straně profilu a hodnotil se jejich vliv na základní aerodynamické charakteristiky profilu, vztlak, odpor, moment a především závěsový moment křidélka.
Klíčová slova
aerodynamic characteristicsairfoilaileronice accretionwind tunnelliftdragmomenthinge moment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wind Tunnel Testing of Performance Degradation of Ice Contaminated Airfoils
Popis výsledku v původním jazyce
An experimental investigation was conducted to study the aerodynamic effect of simulated supercooled large droplet ice accretion on a MS(1) 0313 aircraft airfoil by means of wind tunnel testing. The airfoil was equipped with an aileron. Ice accretion wassimulated by a strip of a quadrantal section with front edge perpendicular to the surface of the airfoil. Two strips of different dimensions were examined, of the height of 1.33 % of chord and 2.25 % of chord, respectively. Every strip was positioned atseveral positions on the upper surface of the airfoil, and its influence on the basic aerodynamic characteristics of the airfoil was evaluated, i. e. the lift, drag, moment and first of all the hinge moment of the aileron.
Název v anglickém jazyce
Wind Tunnel Testing of Performance Degradation of Ice Contaminated Airfoils
Popis výsledku anglicky
An experimental investigation was conducted to study the aerodynamic effect of simulated supercooled large droplet ice accretion on a MS(1) 0313 aircraft airfoil by means of wind tunnel testing. The airfoil was equipped with an aileron. Ice accretion wassimulated by a strip of a quadrantal section with front edge perpendicular to the surface of the airfoil. Two strips of different dimensions were examined, of the height of 1.33 % of chord and 2.25 % of chord, respectively. Every strip was positioned atseveral positions on the upper surface of the airfoil, and its influence on the basic aerodynamic characteristics of the airfoil was evaluated, i. e. the lift, drag, moment and first of all the hinge moment of the aileron.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 22nd International Congress of Aeronautical Sciences
ISBN
0 9533991 25
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Harrogate, United Kingdom
Místo konání akce
Harrogate, United Kingdom
Datum konání akce
27. 8. 2000
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
Rok uplatnění
2000