Zpřesněné modelování provozního zatížení čelního ozubení s moderními přímými zuby.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F04%3A00012124" target="_blank" >RIV/00010669:_____/04:00012124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh
Popis výsledku v původním jazyce
A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.
Název v anglickém jazyce
Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh
Popis výsledku anglicky
A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FB-C3%2F27" target="_blank" >FB-C3/27: Rozvoj nosných disciplín centra leteckého výzkumu a zkušebnictví.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2004
ISBN
80-85918-88-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
71-72
Název nakladatele
Institut of Teoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
10. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—