Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpřesněné modelování provozního zatížení čelního ozubení s moderními přímými zuby.

Popis výsledku

Nová metoda a výpočtový program byl vyvinut pro zpřesněné modelování a výpočty provozního zatížení přímých zubů čelního ozubení LCRG a HCRG. Záběrová tuhost ozubení a chyby převodu jsou již uvažovány jako nelineární funkce provozního zatížení a zahrnujírelativní výrobní úchylky ozubení, poddajné deformace zatíženého ozubení i modifikace ozubení. Provedená analýza prokázala, že provozní zatížení ozubení velmi významě ovlivňuje jak součinitel záběru ozubení, tak zdroje vnitřního buzení generovaného vzáběrech zubů a je nezbytné tyto vlivy respektovat. Ovšem takové výpočty je již nezbytné provádět interačními postupy.

Klíčová slova

Gearingdynamics of non-linear systémdynamic analysis gearing

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.

  • Název v anglickém jazyce

    Particularized modelling of operating loads of advaced straigh teel in spur gear mesh

  • Popis výsledku anglicky

    A new method and a computer program has been developed for particularized modelling and computing of operational load of straight spur HCRG and LCRG geaars. The gear mesh stiffness and transmission errors are assumed to be non-linear functions of gear tooth kinematics imperfection under transmitted load that take into account relative unloaded tooth arrors, load defections and tooth profile modification. The performed analysis proved that the mesh load influences the contact ratio and internal excitation in gears very significantly and that is why these non-linear properties are taken into account. Consequently the computation of operating load must by performed by iteration procedure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2004

  • ISBN

    80-85918-88-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    71-72

  • Název nakladatele

    Institut of Teoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    10. 5. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku