Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000128" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.

  • Název v anglickém jazyce

    ADVANCED PROVE METHOD OF STRENGTH RELIABILTY AND LIFE OF LANDING GEARS OF SMALL AIRCRAFT

  • Popis výsledku anglicky

    The technology of landing gear fatigue test used so far has originated from loading in simple multichannel load system. This test stand in a quasi static way applied in service expected forces into landing gear.. The correlation to the actually service load condition was low. Therefore the principle of progressive fatigue tests of landing gear by a renowned world-class manufacturer is realistic simulation of load spectrum obtained in service The operational load spectrum is a source signal that after adaptation is applied into loading system. It excite by servo hydraulic actuators in relevant places stress response corresponding to real condition. Usage of this method can bring in some cases instant up to 50% life profit without structure changes and efficient decreasing of safety factor for design of such structures their certification will be completed by this method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FD-K3%2F047" target="_blank" >FD-K3/047: Moderní metoda průkazu pevnostní spolehlivosti a životnosti podvozků malých dopravních letadel.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Mechanica Slovaca

  • ISSN

    1335-2393

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2006

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    175-182

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus