MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000128" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODERNÍ METODA PRŮKAZU PEVNOSTNÍ SPOLEHLIVOSTI A ŽIVOTNOSTI PODVOZKŮ MALÝCH DOPRAVNÍCH LETADEL
Popis výsledku v původním jazyce
Doposud používaná metodika průkazu životnosti podvozků letadel vycházela ze zatěžování na jednoduchém vícekanálovém stroji, který quasi-staticky zavádí do podvozku zatížení, která jsou předpokládána v provozu. Korelace se skutečným provozem je malá. Principem současných únavových zkoušek podvozků letadel u světových výrobců je realistická simulace provozního zatížení. Provozní zatěžovací spektrum, představující typický letový úkol, je po úpravě použito jako zdrojový signál pro zrychlené zatěžování podvozku pomocí servohydraulických válců se zpětnou vazbou tak, aby napěťová odezva v příslušných částech podvozku odpovídala reálným provozním podmínkám. Přechod na tuto metodu znamená okamžitý, v některých případech až 50% zisk na životnosti bez konstrukčního zásahu do konstrukce a účinné snížení součinitele bezpečnosti pro návrh konstrukcí, jejichž průkaz pevnostní spolehlivosti bude touto metodou veden.
Název v anglickém jazyce
ADVANCED PROVE METHOD OF STRENGTH RELIABILTY AND LIFE OF LANDING GEARS OF SMALL AIRCRAFT
Popis výsledku anglicky
The technology of landing gear fatigue test used so far has originated from loading in simple multichannel load system. This test stand in a quasi static way applied in service expected forces into landing gear.. The correlation to the actually service load condition was low. Therefore the principle of progressive fatigue tests of landing gear by a renowned world-class manufacturer is realistic simulation of load spectrum obtained in service The operational load spectrum is a source signal that after adaptation is applied into loading system. It excite by servo hydraulic actuators in relevant places stress response corresponding to real condition. Usage of this method can bring in some cases instant up to 50% life profit without structure changes and efficient decreasing of safety factor for design of such structures their certification will be completed by this method.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FD-K3%2F047" target="_blank" >FD-K3/047: Moderní metoda průkazu pevnostní spolehlivosti a životnosti podvozků malých dopravních letadel.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Mechanica Slovaca
ISSN
1335-2393
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
1/2006
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
175-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—