Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F10%3A%230001070" target="_blank" >RIV/00010669:_____/10:#0001070 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aircraft undercarriage spar was designed using various criteria for laminate strength. The calculated stress-strain status was evaluated simultaneously with the use of basic phenomenological and mechanistic criteria for the set operating modes and the requested safety factors. Subsequently, prototypes of the spar were manufactured and subjected to structural tests. The obtained results provide important information concerning the reliability of the employed criteria in terms of prediction of the point of critical damage and the level of the corresponding load when applied on an actual aircraft component featuring a general reinforcement structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar

  • Popis výsledku anglicky

    The main aircraft undercarriage spar was designed using various criteria for laminate strength. The calculated stress-strain status was evaluated simultaneously with the use of basic phenomenological and mechanistic criteria for the set operating modes and the requested safety factors. Subsequently, prototypes of the spar were manufactured and subjected to structural tests. The obtained results provide important information concerning the reliability of the employed criteria in terms of prediction of the point of critical damage and the level of the corresponding load when applied on an actual aircraft component featuring a general reinforcement structure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of Applied Mechanics

  • ISSN

    1801-1217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6/2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus