Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F10%3A%230001070" target="_blank" >RIV/00010669:_____/10:#0001070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar
Popis výsledku v původním jazyce
The main aircraft undercarriage spar was designed using various criteria for laminate strength. The calculated stress-strain status was evaluated simultaneously with the use of basic phenomenological and mechanistic criteria for the set operating modes and the requested safety factors. Subsequently, prototypes of the spar were manufactured and subjected to structural tests. The obtained results provide important information concerning the reliability of the employed criteria in terms of prediction of the point of critical damage and the level of the corresponding load when applied on an actual aircraft component featuring a general reinforcement structure.
Název v anglickém jazyce
Calculated and Measured Strength of a Composite Aircraft Undercarriage Spar
Popis výsledku anglicky
The main aircraft undercarriage spar was designed using various criteria for laminate strength. The calculated stress-strain status was evaluated simultaneously with the use of basic phenomenological and mechanistic criteria for the set operating modes and the requested safety factors. Subsequently, prototypes of the spar were manufactured and subjected to structural tests. The obtained results provide important information concerning the reliability of the employed criteria in terms of prediction of the point of critical damage and the level of the corresponding load when applied on an actual aircraft component featuring a general reinforcement structure.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of Applied Mechanics
ISSN
1801-1217
e-ISSN
—
Svazek periodika
6/2010
Číslo periodika v rámci svazku
21
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—