Influence of the Kissing Bond Defect to the Fatigue Life in Friction Stir Welds of AA7475-T7351 Aluminium Alloy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001701" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of the Kissing Bond Defect to the Fatigue Life in Friction Stir Welds of AA7475-T7351 Aluminium Alloy
Popis výsledku v původním jazyce
The Friction stir welding (FSW) is restricted only to non-safety critical aerospace components, because there is no reliable method for detecting kissing bonds (KB) which have significant effect on fatigue life. The effects of the KB defects on tensile and fatigue properties of 7475-T7351 friction stir welds have been quantitatively evaluated against welds without any flaws. Various KB defects were investigated with the aim of evaluating which defect geometry has no influence to the fatigue life of joined 6.35 mm thick plates. A critical value for KB geometry seems to be 0.3 mm in depth considering influence on fatigue life for investigated configurations. The paper presents additional results of micromorphologic analyses of the fatigue crack initiation.
Název v anglickém jazyce
Influence of the Kissing Bond Defect to the Fatigue Life in Friction Stir Welds of AA7475-T7351 Aluminium Alloy
Popis výsledku anglicky
The Friction stir welding (FSW) is restricted only to non-safety critical aerospace components, because there is no reliable method for detecting kissing bonds (KB) which have significant effect on fatigue life. The effects of the KB defects on tensile and fatigue properties of 7475-T7351 friction stir welds have been quantitatively evaluated against welds without any flaws. Various KB defects were investigated with the aim of evaluating which defect geometry has no influence to the fatigue life of joined 6.35 mm thick plates. A critical value for KB geometry seems to be 0.3 mm in depth considering influence on fatigue life for investigated configurations. The paper presents additional results of micromorphologic analyses of the fatigue crack initiation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Symposium on Friction Stir Welding
ISBN
978-1-903761-10-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
The Welding Institute (TWI), Cambridge (UK)
Místo vydání
Cambridge, UK
Místo konání akce
Peking, Čína
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—