GAS GENERATOR IDENTIFICATION AND HYDRO-MECHANICAL CONTROL DESIGN FOR TURBOSHAFT ENGINE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001731" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001731 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/14:PU113974
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GAS GENERATOR IDENTIFICATION AND HYDRO-MECHANICAL CONTROL DESIGN FOR TURBOSHAFT ENGINE
Popis výsledku v původním jazyce
Design of the gas turbine control system is a challenging process during the development of the gas turbine engine. In this article, we present identification and modeling of the gas generator for a 180 kW turboshaft engine, which is being developed in PBS VB (První brněnská strojírna Velká Bíteš, a.s.). The gas generator can be described as a nonlinear dynamic system, which comprises mechanical, thermodynamical and dynamical effects in various operational modes of the engine. This work also describes design and modeling of a hydro-mechanical backup fuel-control system. The hydro-mechanical backup fuel-control system is designed as a backup for a FADEC of the engine. Simulations of the identified model with the hydro-mechanical control system are alsopresented.
Název v anglickém jazyce
GAS GENERATOR IDENTIFICATION AND HYDRO-MECHANICAL CONTROL DESIGN FOR TURBOSHAFT ENGINE
Popis výsledku anglicky
Design of the gas turbine control system is a challenging process during the development of the gas turbine engine. In this article, we present identification and modeling of the gas generator for a 180 kW turboshaft engine, which is being developed in PBS VB (První brněnská strojírna Velká Bíteš, a.s.). The gas generator can be described as a nonlinear dynamic system, which comprises mechanical, thermodynamical and dynamical effects in various operational modes of the engine. This work also describes design and modeling of a hydro-mechanical backup fuel-control system. The hydro-mechanical backup fuel-control system is designed as a backup for a FADEC of the engine. Simulations of the identified model with the hydro-mechanical control system are alsopresented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Aviation Development 2014
ISBN
978-80-553-1650-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Faculty of Aeronautics, Technical University of Košice
Místo vydání
Košice, Slovensko
Místo konání akce
TeleDom Conference Center in Košice, Slovensko
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—