Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Propeller Blade Lift Distribution on Whirl Flutter Stability Characteristics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001799" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.waset.org/Publications/?path=Publications&p=88" target="_blank" >http://www.waset.org/Publications/?path=Publications&p=88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Propeller Blade Lift Distribution on Whirl Flutter Stability Characteristics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the whirl flutter of the turboprop aircraft structures. It is focused on the influence of the blade lift spanwise distribution to the whirl flutter stability. Firstly it gives the overall theoretical background of the whirl flutterphenomenon. After that the propeller blade forces solution and the options of the blade lift modeling are described. The problem is demonstrated on the example of a twin turboprop aircraft structure. There are evaluated the influences with respect to thepropeller aerodynamic derivatives and finally the influences to the whirl flutter speed and the whirl flutter margin respectively.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Propeller Blade Lift Distribution on Whirl Flutter Stability Characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the whirl flutter of the turboprop aircraft structures. It is focused on the influence of the blade lift spanwise distribution to the whirl flutter stability. Firstly it gives the overall theoretical background of the whirl flutterphenomenon. After that the propeller blade forces solution and the options of the blade lift modeling are described. The problem is demonstrated on the example of a twin turboprop aircraft structure. There are evaluated the influences with respect to thepropeller aerodynamic derivatives and finally the influences to the whirl flutter speed and the whirl flutter margin respectively.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů