Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fatigue delamination of a carbon fabric-reinforced epoxy composite with carbon nanotubes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001893" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eccm15.org/index.php" target="_blank" >http://www.eccm15.org/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fatigue delamination of a carbon fabric-reinforced epoxy composite with carbon nanotubes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Carbon fibre-reinforced epoxy composites are used in aerospace applications as primary aircraft structures where material fatigue can be an issue. Carbon nanotubes (CNTs) appear to enhance the fatigue resistance according to literature. This work presents the results of precise crack growth rate measurement on double cantilever beam (DCB) specimens made from a carbon fibre fabric-reinforced epoxy composite. Two plates were evaluated where the resin was enhanced using 0.5 % CNTs and a flame retardant forone of the plates. Loading in mode I was displacement controlled with R = 0.1, f = 4 Hz and a constant maximum strain energy release rate (GI)max during the cycle. The value of (GI)max was defined to be 20 % up to 60 % of the mode I interlaminar fracture toughness. The crack length was determined from the modified compliance calibration (MCC) method by video-recording the specimen edges. The specimens enhanced by CNTs had a significantly decreased fatigue crack growth rate by approximat

  • Název v anglickém jazyce

    Fatigue delamination of a carbon fabric-reinforced epoxy composite with carbon nanotubes

  • Popis výsledku anglicky

    Carbon fibre-reinforced epoxy composites are used in aerospace applications as primary aircraft structures where material fatigue can be an issue. Carbon nanotubes (CNTs) appear to enhance the fatigue resistance according to literature. This work presents the results of precise crack growth rate measurement on double cantilever beam (DCB) specimens made from a carbon fibre fabric-reinforced epoxy composite. Two plates were evaluated where the resin was enhanced using 0.5 % CNTs and a flame retardant forone of the plates. Loading in mode I was displacement controlled with R = 0.1, f = 4 Hz and a constant maximum strain energy release rate (GI)max during the cycle. The value of (GI)max was defined to be 20 % up to 60 % of the mode I interlaminar fracture toughness. The crack length was determined from the modified compliance calibration (MCC) method by video-recording the specimen edges. The specimens enhanced by CNTs had a significantly decreased fatigue crack growth rate by approximat

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E13060" target="_blank" >7E13060: IMPROVING THE AIRCRAFT SAFETY BY SELF HEALING STRUCTURE AND PROTECTING NANOFILLERS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů