Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wing Repair Using an Adhesively Bonded Boron Composite Patch - Design and Verification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001903" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/IJSI-10-2013-0027" target="_blank" >https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/IJSI-10-2013-0027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJSI-10-2013-0027" target="_blank" >10.1108/IJSI-10-2013-0027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wing Repair Using an Adhesively Bonded Boron Composite Patch - Design and Verification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Various types of damage or cracking in the structural components of an airframe can occur during the service lifetimes of aging aircraft. These types of damage are commonly repaired with a patch that can be joined to the original structure by different techniques, e.g., riveting and bonding. The purpose of this paper is to describe the repair of a fatigue crack in the metallic wing structure of a jet trainer aircraft using an adhesively bonded boron composite patch. Adhesively bonded composite repair increases the lifetime by at least one order compared with the non-repaired structure. Both surface preparations provide equivalent results. The repair lifetime is significantly influenced by the patch geometry, and the longer patch significantly increasesthe lifetime of the panel. The lifetime of the structure can be increased by ~40-fold if the patch geometry is a rectangle with 1:1.5 proportions of the sides (length in the crack direction/length perpendicular to the crack propagation).

  • Název v anglickém jazyce

    Wing Repair Using an Adhesively Bonded Boron Composite Patch - Design and Verification

  • Popis výsledku anglicky

    Various types of damage or cracking in the structural components of an airframe can occur during the service lifetimes of aging aircraft. These types of damage are commonly repaired with a patch that can be joined to the original structure by different techniques, e.g., riveting and bonding. The purpose of this paper is to describe the repair of a fatigue crack in the metallic wing structure of a jet trainer aircraft using an adhesively bonded boron composite patch. Adhesively bonded composite repair increases the lifetime by at least one order compared with the non-repaired structure. Both surface preparations provide equivalent results. The repair lifetime is significantly influenced by the patch geometry, and the longer patch significantly increasesthe lifetime of the panel. The lifetime of the structure can be increased by ~40-fold if the patch geometry is a rectangle with 1:1.5 proportions of the sides (length in the crack direction/length perpendicular to the crack propagation).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Structural Integrity

  • ISSN

    1757-9864

  • e-ISSN

    1757-9872

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    259-278

  • Kód UT WoS článku

    000214188800008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84928486813