Technologie výroby kompozitních dílů motorové gondoly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001981" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/overena-technologie-z-tech/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/overena-technologie-z-tech/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie výroby kompozitních dílů motorové gondoly
Popis výsledku v původním jazyce
Ověřená technologie výroby kompozitních dílů motorové gondoly letounu L-410NG metodou Resin Film Infusion (RFI). Kompozitní díly motorových gondol jsou klasifikovány jako sekundární letecká konstrukce se zvýšenými nároky na teplotní odolnost. Metoda RFIpatří mezi infuzní technologie. Princip technologie spočívá v prosycování suché výztuže katalyzovanou pryskyřici, která není při pokojové teplotě kapalná, ale je ve formě filmu (fólie). Při skladbě dílu jsou suché vrstvy výztuže prokládány vrstvami filmupryskyřice. Během vytvrzování za zvýšené teploty dojde ke zkapalnění pryskyřice, která následně prosytí výztuž napříč její tloušťky.
Název v anglickém jazyce
Manufacturing process of composite parts of engine cowlings
Popis výsledku anglicky
Proven manufacturing process for composite parts of engine cowlings of aeroplane L-410NG by Resin Film Infusion (RFI) method. Composite parts of the engine cowlings are classified as secondary aircraft structure with increased requirements for temperature resistance. RFI method is infusion manufacturing process. The method is based on impregnation of dry reinforcement by film resin. A composite part lay-up consists of several plies of dry reinforcement and film resin. Curing of the lay-up is performed at elevated temperature when the resin becomes liquid and impregnate adjacent dry reinforcement.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F543" target="_blank" >FR-TI4/543: Projekt INKOM - Integrace kompozitních materiálů do konstrukce malého dopravního letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R - 6277
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Vyvinutá technologie je založena na metodě Resin Film Infusion (RFI), která byla aplikována na sekundární leteckou konstrukci se zvýšenými nároky na teplotní odolnost. Technologie byla ověřena. Kontaktní osoba: Ing. Karel Minařík, tel. 572816004, karel.minarik@let.cz.
Ekonomické parametry
Snížení výrobních nákladů na výrobu motorových gondol o 25% oproti původní kovové variantě.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00010669
Název vlastníka
Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—