Gear wheel Optimized Design pinion A20
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230002000" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0002000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gear wheel Optimized Design pinion A20
Popis výsledku v původním jazyce
Gear wheel teeth profile has tooth height modification, which respect temperature difference between matting gear wheels. Deformation caused by temperature difference of matting wheels is accounted together with flexible deformations of gear teeth. Thismodification is applied for full length of mesh (tooth height). Temperature of wheel can be different than temperature of pinion due to in every mesh, heat is generated. For every full revolution of wheel, with increasing of gear ratio, pinion will revolve faster and heat transferred to pinion will be spread to less teeth (in gear ratio four, pinion will receive four times more heat from mesh to tooth than wheel). Numeric calculation of this problem is very difficult (combination of deformation calculations, contact problems, fluid flow simulation and heat transfer, mostly nonstationary problems). Due this reason, experimental way was used. This gear wheel with tooth height modification is one of set of wheels allowing to investigate te
Název v anglickém jazyce
Gear wheel Optimized Design pinion A20
Popis výsledku anglicky
Gear wheel teeth profile has tooth height modification, which respect temperature difference between matting gear wheels. Deformation caused by temperature difference of matting wheels is accounted together with flexible deformations of gear teeth. Thismodification is applied for full length of mesh (tooth height). Temperature of wheel can be different than temperature of pinion due to in every mesh, heat is generated. For every full revolution of wheel, with increasing of gear ratio, pinion will revolve faster and heat transferred to pinion will be spread to less teeth (in gear ratio four, pinion will receive four times more heat from mesh to tooth than wheel). Numeric calculation of this problem is very difficult (combination of deformation calculations, contact problems, fluid flow simulation and heat transfer, mostly nonstationary problems). Due this reason, experimental way was used. This gear wheel with tooth height modification is one of set of wheels allowing to investigate te
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E12035" target="_blank" >7E12035: Efektivní systémy a pohony pro malá letadla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R - 6491
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Ozubené kolo slouží k přenosu výkonu z volné turbíny na vrtuli turbovrtulového motoru. Na základě provedené výškové modifikace se ověřuje vliv na velikost vnitřních dynamických sil do podpor. Tato úprava má vliv na životnost reduktoru turbovrtulového motoru. Výrobek byl vyroben v rámci projektu ESPOSA, ACP1-GA-2011-284859. Využití kola s výškovou modifikací je pro vývojové účely realizováno v První Brněnské strojírně a.s. Velká Bíteš, IČ: 00176109, Vlkovská 279, 595 01 Velká Bíteš, Tel.: +420 566 822 111, E-mail: pbsvb@pbsvb.cz. Funkční vzorek byl vyroben a ověřen.
Ekonomické parametry
Úspora nákladů vlivem prodloužení životnosti reduktoru turbovrtulového motoru činí 2%.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00010669
Název vlastníka
Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—