Study of close ground proximity on a flexible wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000067" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/clanky-ve-sbornicich-d-c493.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/clanky-ve-sbornicich-d-c493.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of close ground proximity on a flexible wing
Popis výsledku v původním jazyce
The coupling of the aerodynamic forces and the elastic deformation of a generic wing approaching the ground and its consequences are studied. Static aero-elastic phenomena are modeled in a coupled manner. The aerodynamic characteristics of the wing respecting the deformation of the wing caused by the aerodynamic loads and the gravitational force with respect to the wing flexibility are computed using a relatively simple method suitable for the wings of the higher aspect ratios. The presented study is focused on the very close proximity of a wing to the ground as it is the case during a sailplane take-off run. The study was initiated by the problems encountered during sailplane take-off where the touch of the wingtip with the ground during the take-off run is not uncommon.
Název v anglickém jazyce
Study of close ground proximity on a flexible wing
Popis výsledku anglicky
The coupling of the aerodynamic forces and the elastic deformation of a generic wing approaching the ground and its consequences are studied. Static aero-elastic phenomena are modeled in a coupled manner. The aerodynamic characteristics of the wing respecting the deformation of the wing caused by the aerodynamic loads and the gravitational force with respect to the wing flexibility are computed using a relatively simple method suitable for the wings of the higher aspect ratios. The presented study is focused on the very close proximity of a wing to the ground as it is the case during a sailplane take-off run. The study was initiated by the problems encountered during sailplane take-off where the touch of the wingtip with the ground during the take-off run is not uncommon.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXIV OSTIV Congress - Congress programm and proceedings
ISBN
978-3-947623-07-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
nestrankovano
Název nakladatele
TU Braunschweig – Niedersächsisches Forschungszentrum für Luftfahrt
Místo vydání
Braunschweig
Místo konání akce
Hosín, ČR
Datum konání akce
27. 8. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—