Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of close ground proximity on a flexible wing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000067" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vzlu.cz/cs/clanky-ve-sbornicich-d-c493.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/clanky-ve-sbornicich-d-c493.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of close ground proximity on a flexible wing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The coupling of the aerodynamic forces and the elastic deformation of a generic wing approaching the ground and its consequences are studied. Static aero-elastic phenomena are modeled in a coupled manner. The aerodynamic characteristics of the wing respecting the deformation of the wing caused by the aerodynamic loads and the gravitational force with respect to the wing flexibility are computed using a relatively simple method suitable for the wings of the higher aspect ratios. The presented study is focused on the very close proximity of a wing to the ground as it is the case during a sailplane take-off run. The study was initiated by the problems encountered during sailplane take-off where the touch of the wingtip with the ground during the take-off run is not uncommon.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of close ground proximity on a flexible wing

  • Popis výsledku anglicky

    The coupling of the aerodynamic forces and the elastic deformation of a generic wing approaching the ground and its consequences are studied. Static aero-elastic phenomena are modeled in a coupled manner. The aerodynamic characteristics of the wing respecting the deformation of the wing caused by the aerodynamic loads and the gravitational force with respect to the wing flexibility are computed using a relatively simple method suitable for the wings of the higher aspect ratios. The presented study is focused on the very close proximity of a wing to the ground as it is the case during a sailplane take-off run. The study was initiated by the problems encountered during sailplane take-off where the touch of the wingtip with the ground during the take-off run is not uncommon.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXIV OSTIV Congress - Congress programm and proceedings

  • ISBN

    978-3-947623-07-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Název nakladatele

    TU Braunschweig – Niedersächsisches Forschungszentrum für Luftfahrt

  • Místo vydání

    Braunschweig

  • Místo konání akce

    Hosín, ČR

  • Datum konání akce

    27. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku