Updating of Dynamic Model of Aircraft Structure with Wing Tip tanks According to Results of Ground Vibration Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2019-1529" target="_blank" >https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2019-1529</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2019-1529" target="_blank" >10.2514/6.2019-1529</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Updating of Dynamic Model of Aircraft Structure with Wing Tip tanks According to Results of Ground Vibration Test
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the updating of dynamic stick model of aircraft structure according to results of ground vibration test. The paper is focused on the model of aircraft with wing tip-tanks, which is specific by multi-mass configurations, given by the fuel load in both main tank and tip-tanks. The paper outlines the approaches of flutter analysis as regards to ground vibration test results. Then, the theoretical background of methods of updating including Bayesian parameter estimation and more generic optimization using powerful nonlinear gradient-based methods are given. Finally, the application of the former method on the commuter aircraft for 19 passengers with wing tip-tanks is described. Selected results are shown, evaluated and the conclusions are formulated.
Název v anglickém jazyce
Updating of Dynamic Model of Aircraft Structure with Wing Tip tanks According to Results of Ground Vibration Test
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the updating of dynamic stick model of aircraft structure according to results of ground vibration test. The paper is focused on the model of aircraft with wing tip-tanks, which is specific by multi-mass configurations, given by the fuel load in both main tank and tip-tanks. The paper outlines the approaches of flutter analysis as regards to ground vibration test results. Then, the theoretical background of methods of updating including Bayesian parameter estimation and more generic optimization using powerful nonlinear gradient-based methods are given. Finally, the application of the former method on the commuter aircraft for 19 passengers with wing tip-tanks is described. Selected results are shown, evaluated and the conclusions are formulated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIAA SciTech 2019 Forum
ISBN
978-1-62410-578-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc, AIAA
Místo vydání
Reston
Místo konání akce
San Diego, California, USA
Datum konání akce
7. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—