Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Magna-Lok rivet joint and the stiffness-equivalent FE model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000076" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/AEAT-07-2018-0188/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/AEAT-07-2018-0188/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/AEAT-07-2018-0188" target="_blank" >10.1108/AEAT-07-2018-0188</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Magna-Lok rivet joint and the stiffness-equivalent FE model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the paper is to present a methodology for the determination of the stiffness when using simplified substitutive model of the joint. The usage of detailed finite element (FE) model of the joint in complex assemblies is not convenient; therefore, the substitutive model of the joint is used in FE models. The detailed and simplified FE model of the joint is created in ABAQUS software and the analysis as well. The results of displacements are used for the determination of the stiffness of connecting element in simplified substitutive FE model. The approach is presented based on the general view on the different regions in the joint. A simple FE modelling approach for the joint including the equivalent stiffness is presented. The particular solution is performed for Magna-Lok type of the rivet. The results show the same displacement for the detailed and simplified FE models. The analytical formula for stiffness determination in the load case with minimal secondary bending is introduced. The approach for stiffness determination is straightforward and so no stiffness “tuning” is necessary in the simplified FE model. The new approach for definition of simple FE model of the joint is introduced. It is not necessary to model a complex structure with detailed joints. The equivalent stiffness can be determined by presented procedure for every joint without limitation of the type.

  • Název v anglickém jazyce

    Magna-Lok rivet joint and the stiffness-equivalent FE model

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the paper is to present a methodology for the determination of the stiffness when using simplified substitutive model of the joint. The usage of detailed finite element (FE) model of the joint in complex assemblies is not convenient; therefore, the substitutive model of the joint is used in FE models. The detailed and simplified FE model of the joint is created in ABAQUS software and the analysis as well. The results of displacements are used for the determination of the stiffness of connecting element in simplified substitutive FE model. The approach is presented based on the general view on the different regions in the joint. A simple FE modelling approach for the joint including the equivalent stiffness is presented. The particular solution is performed for Magna-Lok type of the rivet. The results show the same displacement for the detailed and simplified FE models. The analytical formula for stiffness determination in the load case with minimal secondary bending is introduced. The approach for stiffness determination is straightforward and so no stiffness “tuning” is necessary in the simplified FE model. The new approach for definition of simple FE model of the joint is introduced. It is not necessary to model a complex structure with detailed joints. The equivalent stiffness can be determined by presented procedure for every joint without limitation of the type.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aircraft Engineering and Aerospace Technology

  • ISSN

    1748-8842

  • e-ISSN

    1758-4213

  • Svazek periodika

    91

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    834-842

  • Kód UT WoS článku

    000480620200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062860862