Zkoušky akustické únavy kompozitních konstrukčních dílů s výpočtovou podporou v programu ABAQUS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F19%3AN0000090" target="_blank" >RIV/00010669:_____/19:N0000090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vzlu.cz/cs/casopis-transfer-rocnik-2019-c702.html" target="_blank" >https://www.vzlu.cz/cs/casopis-transfer-rocnik-2019-c702.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkoušky akustické únavy kompozitních konstrukčních dílů s výpočtovou podporou v programu ABAQUS
Popis výsledku v původním jazyce
Provozní zatížení přívodního vzduchového kanálu letounu zahrnují v kategorii zatížení prostředí také akustická zatížení. Kódy letové způsobilosti umožňují ověřovat strukturální chování experimentálními prostředky při dosažitelných úrovních zatížení a extrapolovat jeho chování na provozní úrovně. Zkušební zařízení navržená v rámci řešeného projektu využívají akustická zatížení ve formě rovinné akustické vlny a umožňují konstruovat modely FE s vysokou věrohodností. Článek představuje přístupy k řešení pomocí akustických únavových testů na vzorových vzorcích a na skutečné struktuře. Experimentální data jsou pak extrapolována na provozní úrovni pomocí simulací FE v programu ABAQUS. Na základě konceptu „žádný růst“ doporučeného v dodatku AMC 20-29 k předpisu letové způsobilosti CS-23 provedené testy prokázaly, že výrobní vady předepsané velikosti se nešířily nad povolené limity.
Název v anglickém jazyce
Acoustic fatigue tests of composite structures with computational support in the ABAQUS software
Popis výsledku anglicky
The operating loads of the inlet air duct of the airplane include, in the category of environmental loads, also the acoustic loads. The airworthiness codes allow a verification of the structural behavior by experimental means at achievable load levels and extrapolate its behavior to operational levels. Testing devices designed in the frame of the solved project use the acoustic loads in the form of planar acoustic wave and allow construct a FE models with high credibility. The paper presents approaches to the solution using the acoustic fatigue tests on the model samples and on the real structure. Experimental data are then extrapolated on the operational level by the FE simulations in the ABAQUS program. Following the “no growth” concept recommended in Appendix AMC 20-29 to the airworthiness code CS-23, the performed tests have shown that manufacturing defects of the prescribed size did not propagated over allowed limits.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů