Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PREDICTION OF THE OVERLOADED AXIAL TURBINE STAGE EFFICIENCY USING THE HYBRID RANS/LES TURBULENCE MODEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000013" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2020/464" target="_blank" >https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2020/464</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-464" target="_blank" >10.21495/5896-3-464</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PREDICTION OF THE OVERLOADED AXIAL TURBINE STAGE EFFICIENCY USING THE HYBRID RANS/LES TURBULENCE MODEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with application of hybrid RANS/LES turbulence model for computation of flow in axial turbine stage at off-design operation regime. This operating regime is characterized by massive separation of the boundary layer on the suction side of the rotor blades which leads to high-swirl flow field behind the axial stage. Used hybrid RANS/LES model is based on transport equation for the kinetic energy which is shared in both RANS and LES modes. The model is implemented into the in-house numerical code which was originally designed for solution of RANS equation. Therefore the numerical inviscid fluxes are modified here in order to reduce a native numerical dissipation for use in LES approach.

  • Název v anglickém jazyce

    PREDICTION OF THE OVERLOADED AXIAL TURBINE STAGE EFFICIENCY USING THE HYBRID RANS/LES TURBULENCE MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with application of hybrid RANS/LES turbulence model for computation of flow in axial turbine stage at off-design operation regime. This operating regime is characterized by massive separation of the boundary layer on the suction side of the rotor blades which leads to high-swirl flow field behind the axial stage. Used hybrid RANS/LES model is based on transport equation for the kinetic energy which is shared in both RANS and LES modes. The model is implemented into the in-house numerical code which was originally designed for solution of RANS equation. Therefore the numerical inviscid fluxes are modified here in order to reduce a native numerical dissipation for use in LES approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000007" target="_blank" >TN01000007: Národní centrum pro energetiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2020 26th INTERNATIONAL CONFERENCE

  • ISBN

    978-80-214-5896-3

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

    1805-8256

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    464-467

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    24. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000667956100108