Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000099" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://congress.cimne.com/EMuS2020/docs/EbookEMUS2020.pdf" target="_blank" >https://congress.cimne.com/EMuS2020/docs/EbookEMUS2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A substantial contribution to reduce the aerodynamic drag and consequent CO2 and NOx emissions is to integrate communication antennas in the aircraft structure. This paper presents a GLARE fuselage panel design for an integrated VHF slot antenna and discusses the results of a mechanical experimental campaign on a structural element level, in quasi-static tensile conditions. The tested specimens showed small variability in terms of stiffness and strength (typical for GLARE), little dependence on the ambient conditions, damage presence, and layup configurations and good agreement with early numerical simulations. In addition, stiffness and strength predictions, based on empirically found design values seem to correlate well with the found test values.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features

  • Popis výsledku anglicky

    A substantial contribution to reduce the aerodynamic drag and consequent CO2 and NOx emissions is to integrate communication antennas in the aircraft structure. This paper presents a GLARE fuselage panel design for an integrated VHF slot antenna and discusses the results of a mechanical experimental campaign on a structural element level, in quasi-static tensile conditions. The tested specimens showed small variability in terms of stiffness and strength (typical for GLARE), little dependence on the ambient conditions, damage presence, and layup configurations and good agreement with early numerical simulations. In addition, stiffness and strength predictions, based on empirically found design values seem to correlate well with the found test values.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Conference on Multifunctional Structures - EMuS 2020

  • ISBN

    978-84-121101-6-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    35-42

  • Název nakladatele

    International Centre for Numerical Methods in Engineering (CIMNE)

  • Místo vydání

    Cornellà de Llobregat, Spain

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    17. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku