Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000099" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://congress.cimne.com/EMuS2020/docs/EbookEMUS2020.pdf" target="_blank" >https://congress.cimne.com/EMuS2020/docs/EbookEMUS2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features
Popis výsledku v původním jazyce
A substantial contribution to reduce the aerodynamic drag and consequent CO2 and NOx emissions is to integrate communication antennas in the aircraft structure. This paper presents a GLARE fuselage panel design for an integrated VHF slot antenna and discusses the results of a mechanical experimental campaign on a structural element level, in quasi-static tensile conditions. The tested specimens showed small variability in terms of stiffness and strength (typical for GLARE), little dependence on the ambient conditions, damage presence, and layup configurations and good agreement with early numerical simulations. In addition, stiffness and strength predictions, based on empirically found design values seem to correlate well with the found test values.
Název v anglickém jazyce
Structural assesment of FML aerostructures with integrated electromagnetic features
Popis výsledku anglicky
A substantial contribution to reduce the aerodynamic drag and consequent CO2 and NOx emissions is to integrate communication antennas in the aircraft structure. This paper presents a GLARE fuselage panel design for an integrated VHF slot antenna and discusses the results of a mechanical experimental campaign on a structural element level, in quasi-static tensile conditions. The tested specimens showed small variability in terms of stiffness and strength (typical for GLARE), little dependence on the ambient conditions, damage presence, and layup configurations and good agreement with early numerical simulations. In addition, stiffness and strength predictions, based on empirically found design values seem to correlate well with the found test values.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Conference on Multifunctional Structures - EMuS 2020
ISBN
978-84-121101-6-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
35-42
Název nakladatele
International Centre for Numerical Methods in Engineering (CIMNE)
Místo vydání
Cornellà de Llobregat, Spain
Místo konání akce
online
Datum konání akce
17. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—