Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000100" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-020-00463-w" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-020-00463-w</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13272-020-00463-w" target="_blank" >10.1007/s13272-020-00463-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to assess small scale tests in an atmospheric closed test section wind tunnel regarding transferability to large scale tests in an open-jet wind tunnel. Special emphasis was placed on the flow field in the separation prone region downstream from the extended slat cut-out. Validation with wind tunnel test data shows an adequate agreement with CFD results. The simulations reveal significant blockage effects and corner flow separation induced by the test section walls. By comparison, the Reynolds number effects are negligible.

  • Název v anglickém jazyce

    Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to assess small scale tests in an atmospheric closed test section wind tunnel regarding transferability to large scale tests in an open-jet wind tunnel. Special emphasis was placed on the flow field in the separation prone region downstream from the extended slat cut-out. Validation with wind tunnel test data shows an adequate agreement with CFD results. The simulations reveal significant blockage effects and corner flow separation induced by the test section walls. By comparison, the Reynolds number effects are negligible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CEAS Aeronautical Journal

  • ISSN

    18695582

  • e-ISSN

    1869-5590

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1009-1023

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090004890