Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F20%3AN0000100" target="_blank" >RIV/00010669:_____/20:N0000100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-020-00463-w" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-020-00463-w</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13272-020-00463-w" target="_blank" >10.1007/s13272-020-00463-w</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study is to assess small scale tests in an atmospheric closed test section wind tunnel regarding transferability to large scale tests in an open-jet wind tunnel. Special emphasis was placed on the flow field in the separation prone region downstream from the extended slat cut-out. Validation with wind tunnel test data shows an adequate agreement with CFD results. The simulations reveal significant blockage effects and corner flow separation induced by the test section walls. By comparison, the Reynolds number effects are negligible.
Název v anglickém jazyce
Reynolds number and wind tunnel wall effects on the flow field around a generic UHBR engine high-lift configuration
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to assess small scale tests in an atmospheric closed test section wind tunnel regarding transferability to large scale tests in an open-jet wind tunnel. Special emphasis was placed on the flow field in the separation prone region downstream from the extended slat cut-out. Validation with wind tunnel test data shows an adequate agreement with CFD results. The simulations reveal significant blockage effects and corner flow separation induced by the test section walls. By comparison, the Reynolds number effects are negligible.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CEAS Aeronautical Journal
ISSN
18695582
e-ISSN
1869-5590
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1009-1023
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090004890