Návrh pevnostního průkazu kompozitových létajících prostředků eVTOL Tilt Wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F23%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00010669:_____/23:N0000024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz" target="_blank" >http://www.vzlu.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh pevnostního průkazu kompozitových létajících prostředků eVTOL Tilt Wing
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledek analyzuje návrh pevnostního průkazu kompozitových létajících prostředků eVTOL Tilt Wing. Zabývá se problematikou certifikace těchto leteckých prostředků, s důrazem na křídlo a přidružené systémy, jako jsou akumulátory a pohon, a zkoumá rizika spojená s provozem eVTOL v rámci certifikačního procesu a leteckých předpisů. Součástí této analýzy je metodika pro provádění únavových zkoušek draku křídla u eVTOL s překlopným křídlem, spolu s návrhem efektivního zkušebního zařízení. Toto zařízení umožňuje simulaci komplexního zatěžování křídla překlopného mechanismu eVTOL v průběhu celého procesu překlápění, s cílem získat relevantní data pro certifikační zkoušky. Dále poskytuje komplexní přehled metod zatěžování konstrukce a hodnotí výhody a nevýhody jednotlivých přístupů, včetně využití softwarových nástrojů pro optimalizaci zatěžovacího spektra. Řeší se také problematika inovativní zatěžovací objímky, která usnadňuje přístup pro vizuální nebo přístrojovou kontrolu. Dále byla vypracována metodika pro pozemní rezonanční zkoušku eVTOL, která bere v úvahu specifické vlastnosti testované konstrukce s proměnlivou konfigurací, včetně překlopného křídla, a složitými dynamickými vlastnostmi pohonného systému s více rotory. Vztahující se zprávy R-7606, R-7597, R-7633, R-7618, R-7607, R-7621, R-7634, R-7636.
Název v anglickém jazyce
Design of strength test of eVTOL Tilt Wing composite flying vehicles
Popis výsledku anglicky
The result analyzes the strength test design of eVTOL Tilt Wing composite flying vehicles. It deals with the certification of these aircraft, with an emphasis on the wing and associated systems such as batteries and propulsion, and examines the risks associated with eVTOL operations within the certification process and aviation regulations. Part of this analysis is a methodology for performing wing airframe fatigue tests on a flap-wing eVTOL, along with the design of an effective test rig. This device enables the simulation of complex wing loading of the eVTOL tilting mechanism during the entire tilting process, in order to obtain relevant data for certification tests. Furthermore, it provides a comprehensive overview of structural loading methods and evaluates the advantages and disadvantages of individual approaches, including the use of software tools for optimizing the load spectrum. Also addressed is an innovative load contour boards that facilitates access for visual or instrument inspection. Furthermore, a methodology was developed for the eVTOL ground resonance test, which takes into account the specific characteristics of the test structure with a variable configuration, including a flap wing, and the complex dynamic characteristics of the multi-rotor propulsion system. Related reports R-7606, R-7597, R-7633, R-7618, R-7607, R-7621, R-7634, R-7636.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.