Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efekt snížení rychlosti aut

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020699%3A_____%2F23%3AN0000129" target="_blank" >RIV/00020699:_____/23:N0000129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efekt snížení rychlosti aut

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technický dokument se zaobírá jednou z možností snížení emisí skleníkových plynů z dopravy. Téměř tři čtvrtiny emisí CO2 z dopravy je v Evropské unii tvořeno silniční dopravou. Část rešerše je věnována přínosům omezení rychlosti na vysokorychlostních silnicích pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Často je zmiňována důležitost zajištění plynulosti provozu, která má vyšší vliv na průměrnou rychlost jízdy, než nejvyšší povolená rychlost. Dalšími výhodami jsou kromě primárního snížení emisí zejména sekundární přínosy, konkrétně zvýšení bezpečnosti ve městech, omezení hluku a podpora sdíleného prostoru a proměny v kompaktní město, tj. město krátkých vzdáleností.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of reducing car speed

  • Popis výsledku anglicky

    The technical document addresses one of the options for reducing greenhouse gas emissions from transport. Almost three quarters of CO2 emissions from transport in the European Union are from road transport. Part of the research is devoted to the benefits of speed limits on high-speed roads for cars and light commercial vehicles. The importance of ensuring the flow of traffic is often mentioned as having a greater impact on average driving speed than the maximum speed limit. In addition to the primary reduction in emissions, other benefits are mainly secondary, namely increased urban safety, noise reduction and the promotion of shared space and the transformation into a compact city, i.e. a city of short distances.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10510 - Climatic research

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    5

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Technologická agentura ČR

  • Verze