Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí - příprava fyzikálního výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020711%3A_____%2F07%3A%230000039" target="_blank" >RIV/00020711:_____/07:#0000039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí - příprava fyzikálního výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2006 byla uzavřena smlouva mezi Výzkumným ústavem vodohospodářským T. G. Masaryka a Státním fondem dopravní infrastruktury na zpracování projektu ?Ochrana mostních objektů proti jejich destrukci vlivem povodňových událostí?. Projekt má charakter aplikovaného experimentálního výzkumu. K dosažení korektních výsledků je nutné využít metod fyzikálního modelování na hydraulických a aerodynamických modelech. V případě potřeby bude fyzikální modelování doplněno 1D a 2D matematickými metodami. Pro účelytohoto výzkumu byl v roce 2006 vybudován hydraulický model vodního toku se třemi typy mostních konstrukcí (obloukový betonový most, železobetonový trámový most a příhradový železniční most) v měřítku 1 : 35. Výstavba tohoto modelu si klade za cíl objasnění příčin destrukce mostů a následný návrh takových opatření, aby se tato situace v budoucnu neopakovala. Souběžně byl vybudován i aerodynamický model přímé říční trati, do které byl situován obloukový most o jednom poli.
Název v anglickém jazyce
The protection of bridge objects against its destruction effected by flood events - the preparation of physical modelling
Popis výsledku anglicky
In July 2006 T. G. Masaryk Water Research Institute with State Fund of Transport Infrastructure concluded the contract of project elaboration named ?The Protection of Bridge Objects Against Its Destruction Effected by Flood Events?. This contract has anapplied experimental character. It is necessary to use physical modelling on hydraulic and aerodynamic models to achieve the correct results. In case of need physical modelling will be appended by 1D a 2D mathematical methods. For the purpose of that research a hydraulic model of water-course with three types of bridge constructions (arched bridge, girder bridge and lattice bridge) was built up true to scale 1 : 35. The building of that model has the aim in clarifying the causes of bridges destruction and subsequent proposal of such actions, which prevent from that situation. Simultaneously, an aerodynamic model of straight river way was built as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F55A%2F012%2F120" target="_blank" >1F55A/012/120: Odolnost a provozní bezpečnost mostních objektů nad vodními toky jako součástí pozemních komunikací</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
VTEI (Vodohospodářské technicko-ekonomické informace)
ISSN
0322-8916
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—