Zajímají se koupající se lidé o informaci o kvalitě vody?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00020711%3A_____%2F16%3A00004451" target="_blank" >RIV/00020711:_____/16:00004451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zajímají se koupající se lidé o informaci o kvalitě vody?
Popis výsledku v původním jazyce
O kvalitě vody ke koupání je široká veřejnost informována prostřednictvím různých médií. Z dotazníkového šetření provedeného mezi návštěvníky třiceti přírodních vod ke koupání v letech 2014 a 2015 vyplynulo, že informace si před koupáním alespoň někdy zjišťuje zhruba polovina respondentů a necelých 30% tak činí často. Mezi zdroji, které k tomu využívají, dominuje internet (až tři čtvrtiny respondentů). Informační tabule umístěné v blízkosti vody ke koupání byly udávány jako zdroj informací poměrně zřídka. Na lokalitách, kde byly instalovány, jen zhruba 20% respondentů vědělo, kde se nacházejí, což může být v některých případech způsobeno i jejich nevhodným umístěním. Relativně malý zájem o informace však nelze vykládat jako lhostejnost ke kvalitě vody ke poupání. Zhruba 60 % respondentů uvedlo, že s ejiž v minulosti kvůli špatné kvalitě vody raději nešli koupat, nebo alespoň změnili své běžné chování (např. omezili čas strávený ve vodě).
Název v anglickém jazyce
Do bathers check out water quality information?
Popis výsledku anglicky
A general public is informed on bathing water quality through various media. A questionnaire survey was conducted among bathers using 30 diverse bathing waters in the Czech republic in 2014 - 2015. It was found,that approximately half of the respondents checked out information (at least sometimes) before coming to a bathing place and less than 30 % do so often. The internet is used as the main source of information by up to three quarters of the respondents. Notice boards in the vicinity of bathing waters were reported as an information source with a much lower frequency. Only about 20 % of the respondents knew where the notice board was place (with the question only asked where relevant). The lack of awarness of the notice boards might also be due the fact that they were placed in appropriate locations. However, the relatively low awareness of bathing water quality information cannot be interpreted as indifference with the bathing water quality itself. About 60 % of respondents indicated to have declined to enter the bathing water in the past or at least to have changed their usual behaviour (e.g. to have shortened their time spent in the water) because of visually poor water quality.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FM - Hygiena
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD020161" target="_blank" >TD020161: Vodní rekreace – koupání v přírodních koupalištích a dalších povrchových vodách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vodní hospodářství
ISSN
1211-0760
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—