Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F10%3A%230000115" target="_blank" >RIV/00023205:_____/10:#0000115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multiplikační efekty kulturních odvětví v české ekonomice
Popis výsledku v původním jazyce
Studie vysvětluje přímé i nepřímé (multiplikační) ekonomické efekty kulturních a kreativních odvětví a uvádí přehled možných metod měření těchto efektů. Největší pozornost je věnována metodě meziodvětvové analýzy a input-output multiplikátorů, vypočítaných z oficiálních dat ČSÚ. Multiplikátory všech 126 odvětví české ekonomiky jsou navzájem porovnány. Ze studie vyplývá, že kulturní a kreativní odvětví mají schopnost generovat často nadprůměrné multiplikační efekty na zvýšení produkce, HDP, zaměstnanostia mzdových příjmů v ČR ve srovnání s ostatními odvětvími české ekonomiky. Investice do těchto služeb generují nová pracovní místa a mzdové příjmy, stejně jako přidanou hodnotu české ekonomice více než některá jiná odvětví. Vzhledem k tomu, že kulturní služby často dokážou přilákat zahraniční turisty, přináší tím do české ekonomiky ještě další nové příjmy ze zahraničí, které mají také značný multiplikační potenciál a které by bez kultury nevznikly (jde tedy o tzv. čisté přínosy pro česko
Název v anglickém jazyce
Multipliers for cultural industries in the Czech economy
Popis výsledku anglicky
The study explains direct and indirect economic effects of cultural and creative industries in the Czech Republic and it presents a list of possible methods of quantifying such effects. The most important part is devoted to structural analysis and input-output multipliers, based upon official data of the Czech Statistical Office. The multipliers for 126 industries of the Czech economy are compared mutually. The study is revealing that the cultural and creative industries usually generate above-average positive effects on economic production, GDP, employment and income, when compared to other industries of the Czech economy. Thus, investments to cultural services generate more jobs and income, as well as value added, then investments to other industriesin the Czech economy. Furthermore, culture often attracts foreign tourists, who bring other new income with consequent multiplying economic effects and this revenue would never appear without culture (i.e. net benefits for the Czech econ
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DD06P03OUK002" target="_blank" >DD06P03OUK002: Studie stavu, struktury, podmínek a financování umění v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů